سرکنسول ترکیه در ارومیه گفت: هدف کشور متبوعش، توسعه روابط با فعالان اقتصادی ایران است و از هر پیشنهادی در جهت افزایش حجم مبادلات میان دو کشور استقبال می کند.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

مهملت بولوت روز دوشنبه در نشستی که با حضور فعالان اقتصادی استان کرمانشاه برگزار شد، افزود: ایران جایگاهی ویژه در تجارت خارجی ترکیه دارد.

وی گفت: براساس رتبه بندی سال گذشته تجارت خارجی ترکیه، رتبه صادرات ترکیه به ایران سوم و واردات ترکیه از ایران ششم بود که در نوع خود قابل توجه است.

وی  خواستار افزایش حجم مبادلات با فعالان اقتصادی و تجاری استان کرمانشاه شد و افزود: وجود پرواز مستقیم از کرمانشاه به ترکیه قابلیت توسعه روابط بین استان مرزی کرمانشاه و ترکیه را افزایش داده است.

بولوت در ادامه به ظرفیت های استان کرمانشاه در ایران اشاره کرد و گفت: وجود مرز، موقعیت تجاری خوب، آثار تاریخی و گردشگری فراوان و طبیعت بکر از جمله ظرفیت های این استان در جهت توسعه روابط است.

وی افزود: بطور قطع در آینده ای نزدیک هیات هایی از کشور ترکیه و استان کرمانشاه برای توسعه روابط تجاری با یکدیگر دیدار خواهند داشت.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمانشاه نیز با بیان اینکه حجم کنونی مبادلات میان ایران و ترکیه 22 میلیارد دلار است، افزود: در سفر سال گذشته رییس جمهوری ترکیه به تهران اعلام شد که حجم مبادلات میان دو کشور باید به 30 میلیارد دلار در سال برسد.

کیوان کاشفی گفت: در راستای افزایش حجم مبادلات بین دو کشور، در سال گذشته دو هیات از استان کرمانشاه به سرپرستی استاندار وقت به ترکیه سفر کردند تا با قابلیت ها و ظرفیت های تجاری و صنعتی این کشور آشنا شوند.

کاشفی همچنین به سفر هیاتی از کشور ترکیه به استان کرمانشاه اشاره کرد و اظهار داشت: به دنبال این سفرها، بحث خواهر خواندگی میان دو کشور پیگیری شد که مراحل نهایی تصویب را می گذارند.

کاشفی در ادامه به قابلیت ها و ظرفیت های استان کرمانشاه برای توسعه مبادلات با ترکیه اشاره کرد و افزود: فعالیت شرکت هواپیمایی ترکیش و پرواز مستقیم از کرمانشاه به ترکیه فضای مناسب را برای توسعه مبادلات ایجاد کرده است.

وی گفت: با توجه به مرکزیت کرمانشاه در غرب کشور، وجود این پرواز می تواند به عنوان محوری برای تجارت میان ایران و ترکیه محسوب شود.

در این نشست فعالان اقتصادی کرمانشاه نیز دیدگاهها و پیشنهادهای خود را در باره افزایش مبادلات اقتصادی با ترکیه مطرح کردند/س


برچسب ها: پرواز ، مستقیم ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.