مازندران در زمینه تولید گل و گیاه زینتی مقام اول کشور را دارد

 

نماینده مردم شهرستان های تنکابن، رامسر و عباس آباد درمجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری خواستار پی گیری جدی مسوولان برای شتاب بخشی به ساخت پایانه عرضه گل و گیاه در شهرستان عباس آباد شد و گفت: متاسفانه روند عملیات اجرای این پایانه پیشرفت مطلوبی ندارد که باید متولیان امر موانع و مشکلات فراروی عملیات ساخت آن را شناسایی و برای رفع آن برنامه ریزی کنند.

شریعت نژاد افزود : این طرح از طرح های مصوب سفرهای استانی دولت است و اگر سرمایه گذار آن تسهیلاتی نیز دریافت کرده است باید برای ساخت این پروژه هزینه کند.

نماینده مردم شهرستان های تنکابن، رامسر و عباس آباد با بیان این که بیشترین مقدار گل و گیاهان زینتی مازندران در این شهرستان تولید می شود، تصریح کرد: با اجرای این طرح اقتصاد منطقه در این بخش متحول و فضای لازم برای اشتغال واحدهای کوچک تولیدی نیز فراهم خواهد شد.

پایانه گل و گیاه عباس آباد در زمینی به مساحت حدود 200 هزار متر مربع و زیربنای 56 هزار متر مربع با 130 میلیارد تومان اعتبار در منطقه اسب چین درحال ساخت است.

این پایانه دارای امکاناتی شامل سه تالار نمایشگاه دایم گل و گیاه، کارخانه تولید نهالچه های گل و گیاه، سردخانه با ظرفیت60 هزار تن، بازار بورس گل و گیاه، دانشگاه، بانک، گمرک ، اداره استاندارد، قرنطینه گل و گیاه، مرکز بذر و نهال، تالار حراج، مرکز تخلیه و بارگیری و دسته بندی(sorting)، اتاق بازرگانی، دفاتر اداری دولتی،هشت هزار متر مربع فضای گلخانه ای، هتل و مرکز تفریحی و گردشگری با پیست اسب سواری و سامان دهی چشمه ای برای جذب گردشگر است./ش


برچسب ها: مازندران ، اول ، گل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.