جشنواره فجر باید محیطی برای معرفی چهره های جدید و ایده های نو باشد.

مونا محمودزاده در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت: عقیده ی من برآن است که جشنواره های معتبری چون فجر باید محیطی مناسب برای معرفی و شناساندن چهره های جدید و اندیشه ها و ایده های نو باشد. اما برخلاف آن امروزه شاهد آن هستیم که این برنامه های فرهنگی گسترده و مهم مبدل به جایگاهی برای اسم ها و چهره های شناخته شده است طوری که گویی در نبود آنها این مراسم ها فاقد رسمیت هستند. 
 
وی افزود: این رویدادها و جشنواره ها به گونه ای رسیدن مجموعه ها و گروه های نوپا را به روی صحنه جشنواره غیرممکن می سازد و همین امر باعث کاهش ایده ها و چهره های نو در جشنواره هایی چون فجر می شود به نحوی که می توان گفت کلید ورود به این وقایع داشتن ستاره ها و چهره های شناخته شده و محبوب است. 
 
محمودزاده عنوان کرد: موفقیت یک نمایش با یک نمایش باید یک چهره ی شناخته شدن قبل از گیشه و در مواردی چون گرفتن سالن، زمان اجرا و ساعت مناسب قطعی است. 
 
این کارگردان ادامه داد: مخاطبان حتی به دلیل حضور یک چهره بر روی صحنه جذب آن نمایش می شوند و این سبب دیده شدن سایر عوامل و مسئولان آن نمایش در کنار آن ستاره می شود که ریسک همراهی با یک گروه نوپا یا گم نام را بپذیرد و مهمترین موضوع برای جذب یک ستاره متن و ایده ی آن کار است. 
 
این کارگردان بیان کرد: وجود یک ستاره در گروه به معنی موفقیت قطعی آن کار نیست، ممکن است یک ستاره و فرد شناخته شده عادی از بار هنری باشد. در یک نمایش کل گروه در موفقیت آن موثرند و همه باید خوب کار کنند. یک چهره تئاتر بدون شک تجربه بیشتری دارد و در یک گروه نوپا سایرین تونایی استفاده از تجربه های او را به غیر از نامش دارند. 
 
محمودزاده تصریح کرد: در مجموع با ایده ی ستاره موافق نیستم. ستاره های سینمایی و تلویزیونی با ورود به عرصه ی تئاتر تضمینی برای گیشه می شوند و خود من به شخصه تا به حال شاهد اتفاقی خاص در صحنه تئاتر توسط ستاره های سینمایی نبوده ام حال آنکه مخاطبان ما نیاز به فکر کردن را در یک اثر هنری احساس نمی کنند و علت آن هم تخریب سلیقه ی مخاطب توسط مجموعه های ماهواره ای و ناهنجار است. 
 
این کارگردان در رابطه با اجرای نمایش :این لحظه دیده ام" در خانه ی هنرمندان گفت: از دیدگاه من این نمایش یک درام عاشقانه محسوب می شود و ایده ی آن نیز از آنجا شروع شد که با نگاهی ساده و گذرا به شکل های جدید روابط بین انسان ها از جمله هم نسل های خود پی می بریم و به سهل انگاری در این امور و چگونگی دوست داشتن و عشق می پردازیم اساس این کار نمایشی استفاده از جهان تخیل در کنار دنیای واقعی است و از این طریق اهمیت موضوع را نشان می دهیم. 
 
وی خاطرنشان کرد: این نمایش همه روزه در سالن انتظامی خانه ی هنرمندان برگزار می شود و تا به امروز مطابق انتظاراتمان از آن استقبال نشده و شاید دلیل آن هم بی اعتمادی مخاطبان به سالن نمایش استاد انتظامی است زیرا خود من نیز بارها با تماشای نمایش های ضعیف در این سالن ناراضی از آن خارج شده ام. 
 
گفتنی است نمایش "این لحظه را جایی دیده ام" تا شانزدهم آبان ماه به روی صحنه می رود.

انتهاي پيام/
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار