معاون پژوهشی و مطالعات راهبردی موسسه روایت سیره شهدا گفت: ‌با تکمیل پروژه کتاب‌شناسی شهدای استان‌ها، شناسایی شهدا برای محققان و راویان آسان‌تر می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام محمدباقر نادم با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی موسسه روایت سیره شهدا اظهار داشت: دست‌نوشته‌های شهدا از دوران گذشته استخراج و جمع‌بندی شده و در حال دسته‌بندی است.

وی با اشاره به اقدامات پژوهشی دیگر موسسه روایت سیره شهدا گفت: کمیته تدوین کتاب آموزشی تشکیل شده و همه استادان این کمیته از اساتید سطح عالی حوزه و تخصصی تفسیر هستند.

معاون پژوهشی و مطالعات راهبردی موسسه روایت سیره شهدا خاطرنشان کرد: 2 جلد کتاب آموزشی روایتگری با عنوان مبانی روایتگری در آیات و روایات و کتابی با عنوان مبانی انقلاب و ریشه‌های دفاع مقدس در دست تدوین است.

وی به پروژه کتاب‌شناسی شهدای استان‌ها اشاره کرد و افزود: نزدیک 2 هزار جلد از کتاب‌های شهدا در قالب تک شهیدی و چند شهیدی استخراج شده و شهدای آن‌ها به صورت جداگانه کار می‌شود.

نادم ادامه داد:‌ این کار با هدف بومی‌سازی روایتگری صورت گرفته تا اگر فردی به دنبال شهدای شاخص و کتاب‌های شهید محور باشد به آسانی آن‌ها را شناسایی کند.

وی خاطرنشان کرد: ‌با تکمیل این پروژه شناسایی شهدا برای محققان و راویان آسان‌تر می‌شود و به نوعی روایتگری بومی‌سازی می‌شود.

معاون پژوهشی و مطالعات راهبردی موسسه روایت سیره شهدا یادآور شد: 70 درصد پروژه کتاب‌شناسی شهدای استان‌ها انجام شده و تا نیمه آذرماه این پروژه به پایان می‌رسد.

وی با اشاره به کتابخانه موسسه سیره روایت شهدا گفت: تاکنون ظرفیت ساماندهی و ارائه خدمات در این کتابخانه‌ وجود نداشت اما اکنون 2 کتابخانه جداگانه تعریف کردیم.

نادم از استانداردسازی کتابخانه موسسه سیره روایت شهدا خبر داد و افزود: جلساتی در این زمینه با موزه ملی دفاع مقدس و کتابخانه ملی دفاع مقدس برگزار شده است.

وی به مراحل استانداردسازی کتابخانه موسسه اشاره کرد و افزود: کتاب‌های این کتابخانه در لیست واحدی موضوع‌بندی شده و بر اساس موضوعات تخصصی کدزنی می‌شود.

معاون پژوهشی و مطالعات راهبردی موسسه روایت سیره شهدا یادآور شد:‌ در صورت تکمیل استانداردسازی، افراد مراجعه‌کننده به این کتابخانه می‌توانند در کمترین زمان به موضوعات و مطالب مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند./س

برچسب ها: قم ، تدوین ، کتاب ، شناسی ، شهدا ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.