دادستان عمومی و انقلاب لاهیجان از دستگیری دهیار و عضو شورای اسلامی یک روستا در لاهیجان به دلیل برداشت غیرمجاز ازمنابع کوهی خبر داد.

ابراهیم انصاری دادستان عمومی وانقلاب لاهیجان گفت: دهیار یک روستا در شهرستان لاهیجان ناظرعملیات برداشت غیرمجاز مصالح کوهی بوده و خود این فرد با همکاری شورا با برداشت منابع کوهی به بهانه در محدوده طرح هادی بودن منطقه کوهستانی و اقدام به فروش این منابع می‌کرد. 
وی افزود: دهیار و شورای این روستا با برداشت مصالح کوهی زمینه خطر را برای منطقه ایجاد کرده بودند که با بازدید از محل و به دلیل مشهود بودن جرم دهیار و عضو متخلف شورای اسلامی روستا بازداشت شدند.
دادستان عمومی و انقلاب لاهیجان با اشاره به اینکه با تشکیل پرونده قضایی دستور توقف عملیات و اقدامات صادر شده است گفت: میزان خسارت وارده از ناحیه اداره صمت تعیین و متخلفان طبق قانون محکوم به پرداخت خسارات نیز خواهند شد.
ابراهیم انصاری تصریح کرد: به موجب ماده ۱۹ از قانون معادن چنانچه شخصی بدون اخذ مجوز بهره برداری و یا اجازه برداشت اقدام به برداشت و بهره برداری مواد معدنی کند، متصرف در اموال عمومی و دولتی شناخته می‌شود و با او برابر قوانین و مقررات مربوط رفتار خواهد شد.
وی همچنین اضافه کرد: به موجب تبصره ۲ ماده موصوف هرگونه تصرف اشخاص حقیقی یا حقوقی در محدوده دارای مجوز عملیات معدنی، بدون داشتن حکم از مراجع قضائی، تصرف عدوانی محسوب می‌شود.

برچسب ها: کوه خواری ، دهیاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.