رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان از رتبه سوم استان در بخش توسعه گلخانه‌ها خبر داد و گفت: برنامه ابلاغی وزارتخانه به استان گیلان برای توسعه گلخانه‌ها ۴۲ هکتار بوده است که ما در گیلان این فضا را به ۷۰ هکتار رساندیم.

صالح محمدی افزود: کشت گلخانه‌ای با تولید محصولات سالم و عاری از بیماری باعث می‌شود مصرف سموم و آفت‌کش‌ها به حداقل میزان خود برسد و این نوع کشت سبب استفاده بهینه از منابع انرژی مانند نور، آب و زمین شده و تولید محصولات گلخانه‌ای باعث رونق بازار داخلی، افزایش صادرات و ارزآوری خواهد شد.

وی از وجود ۱۲۰ هکتار گلخانه در گیلان خبر داد و گفت: طی سال گذشته ۱۴ میلیون اصله، بوته، گلدان و شاخه درخت و درختچه زینتی، گیاه گلدانی و آپارتمانی و گل شاخه بریده در این مساحت تولید شده است.
محمدی یادآور شد: ۹۳۱ هکتار هم در فضای باز استان کشت و کار صورت گرفته که تولیدات آنها به میزان ۳۴ میلیون اصله، بوته، گلدان و شاخه درخت و درختچه زینتی، گیاه گلدانی و آپارتمانی و گل شاخه بریده بوده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان تصریح کرد: در سال گذشته ۵ هزار بهره بردار در استان گیلان در حوزه تولیدات گل و گیاه زینتی فعالیت داشته و استان گیلان در بخش توسعه گلخانه‌ها سومین استان کشور از نظر درصد پیشرفت توسعه بوده است. 
وی خاطرنشان کرد: همچنین در ۶ هکتار از گلخانه‌های استان در سال گذشته اصلاح، نوسازی و بهسازی انجام شده است.

برچسب ها: گلخانه ، گیلان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.