نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان گفت: مسئله آلودگی هوای اراک و تلاش برای رفع آن از اصلی‌ترین دستور کار‌های مجمع نمایندگان استان است.

ابراهیمی گفت: باید تلاش شود با اجرایی شدن مصوبات گذشته، طرح مصوبات جدید، تامین سوخت پاک نیروگاه شازند در فصول سرد و تولید سوخت پاک با استاندارد‌های روز از سوی پالایشگاه و انتقال مسیر حرکت ناوگان سنگین به خارج از شهر موضوع آلودگی هوا که از دغدغه مردم است مرتفع شود.
او ادامه داد: برای تکمیل طرح کمربندی شمالی اراک که روزانه ۱۵ هزار وسیله نقلیه سنگین و نیمه سنگین از آن تردد خواهند کرد، دکتر رئیسی سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص داد.
نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد تا مهرماه امسال ۲۵ کیلومتر از این کمربندی که نقش مؤثری در کاهش آلاینده‌های متحرک برای شهر اراک دارد، افتتاح شود.
ابراهیمی از برنامه ریزی برای احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر در استان هم گفت و ادامه داد: صنایعی نظیر ایرالکو که مصرف برق زیادی دارند مکلف به احداث نیروگاه هستند و برنامه ریزی برای احداث پنج نیروگاه در اراضی اطراف این شرکت در دستور کار است.
او از اختصاص تسهیلات به کشاورزان برای احداث ۳۳ حلقه چاه مشاعی در شهرستان‌های اراک خنداب و کمیجان هم خبر داد و کاهش هزینه‌های تولید را از مزایای آن دانست.
ابراهیمی از برنامه ریزی برای افزایش ناوگان حمل و نقل برقی در اراک هم گفت و از اضافه شدن ۲۰ دستگاه اتوبوس برقی تا شهریور ماه به ناوگان اتوبوسرانی و پیگیری ورود تاکسی برقی خبر داد.
توسعه فضای سبز اراک و شازند، ساماندهی وضعیت تالاب میقان، پیگیری طرح‌های نهضت ملی مسکن استان و پیگیری دریافت اعتبارات برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام و راه‌های نامناسب از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی از آن گفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.