۶۳ تانکر آبرسانی در روز‌های پیش‌رو در مرز‌های کشور و با هدف تامین آب سالم و بهداشتی برای زائران اربعین مستقر می‌شود.

بنا بر اعلام روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در اصفهان گفت: این تانکر‌ها با قابلیت تامین آب روزانه یک هزار و ۲۵۳ مترمکعب آب آشامیدنی در هفت پایانه مرزی در استان‌های ایلام، کرمانشاه، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کردستان و آذربایجان غربی مستقر خواهد شد.


هاشم امینی افزود: ایجاد ۲۶۰ چشمه حمام و ۶۴۰ انشعاب فاضلاب نیز در مرز‌ها برای تامین رفاه زائران در نظر گرفته شده است.


وی با اشاره به این که این خدمت‌رسانی در شهر‌های عراق هم مانند سال‌های گذشته ادامه دارد، گفت: ۸۵۰ چشمه حمام در چهار شهر کربلا، نجف، کاظمین و سامرا آماده شده است و علاوه بر این ۲ هزار و ۶۵۰ متر شبکه لوله کمکی در شهر‌های کربلا و نجف احداث شده است.


امینی ادامه داد: تلاش شده است تا زائران در کشور عراق هم بتوانند براحتی دسترسی مناسبی به آب آشامیدنی و هم به امکانات استحمام و سرویس بهداشتی داشته باشند.

وی با اشاره به استقرار ۲۵ دستگاه تانکر آبرسانی در شهر‌های کربلا و نجف گفت: شست‌وشوی ۲۷هزار متر شبکه فاضلاب و سه هزار و ۷۰۰ مورد کلرسنجی و ۳۳۰ مورد آزمایش کیفیت آب از دیگر اقدامات این شرکت در آن کشور به شمار می‌رود.
به گفته مدیرعامل آبفای کشور، بیش از ۲۲۰ نیروی عملیاتی این شرکت در شهر‌های مختلف عراق برای خدمت‌رسانی به زائران حضور دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.