به دنبال تغییر و تحولات جاری در عرصه منطقه‌ای و بین المللی عربستان سعودی تلاش بسیاری دارد تا آتش جنگ در سه کشور منطقه یعنی سوریه و عراق و لبنان را روشن نگه دارد و با تحمیل خود به عنوان بازیگری اساسی در این کشورها به اهداف منطقه‌ای مورد نظر خود دست یابد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، روزنامه لبنانی البنا در شماره امروز خود نوشت که اطلاعات دیپلماتیک جدید و موثقی وجود دارد که تاکید می‌کند، به دنبال تغییر و تحولات جاری در عرصه منطقه‌ای و بین المللی عربستان سعودی تلاش بسیاری دارد تا آتش جنگ در سه کشور منطقه یعنی سوریه و عراق و لبنان را روشن نگه دارد و با تحمیل خود به عنوان بازیگری اساسی در این کشورها به اهداف منطقه‌ای مورد نظر خود دست یابد.
بر همین اساس منابع آگاه دیپلماتیک تصریح می‌کنند که عربستان سعودی با تمام امکانات در اختیار از گروه‌های سلفی جهادی مسلح فعال در سوریه حمایت کند که در این اواخر ضربات سنگینی را از ارتش سوریه دریافت کرده‌اند.
این منابع در ادامه افشا می‌کنند که در این راستا عربستان سعودی به واسطه بندر بن سلطان، رئیس دستگاه اطلاعات و امنیت این کشور تلاش دارد، جنگ داخلی جاری در سوریه را به لبنان بکشد، به ویژه آنکه در این اواخر عربستان سعودی در عرصه لبنان نیز نتوانست به اهداف مورد نظر خود برسد.
منابع مذکور اظهار می‌کنند که بندر بن سلطان درحال حاضر در تلاش برای برافروختن آتش جنگ داخلی در طرابلس است تا حزب الله لبنان را تحت فشار بگذارد، رزمندگان خود از سوریه را بیرون بکشد.
آنان می‌گویند: به همین دلیل آرامشی که هم اکنون در طرابلس شاهد آن هستیم را باید آرامشی موقت به شمار آورد، حتی اگر خبرها حکایت از آن داشته باشد که نیروهای امنیتی کنترل اوضاع در این شهر را در دست دارند. چرا که بسیاری از شخصیت‌ها و سران طرابلسی وابسته به خارج و طرف‌های سیاسی خاص و معروفی هستند که از جمله آنها خاندان سعودی است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار