همزمان با برگزاري نشست فوق العاده دولت تونس، مخالفان براي تحت فشار گذاشتن دولت جهت اعلام استعفاي خود تظاهرات مي کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه تلويزيوني الميادين ؛ دولت تونس نشست فوق العاده خود را به رياست علي العريض نخست وزير اين کشور برگزار کرد. در همين حال راشد الغنوشي رئيس جنبش اسلامي النهضه از گروه هاي سياسي خواست عاقلانه رفتار کنند و براي دستيابي به آشتي ملي همزمان با آغاز گفتگوهاي ملي، امتيازات متقابلي بدهند.

 در همين حال برخي خبرها حاکي از آن است که علي العريض در کنفرانسي خبري که پس از نشست دولت برگزار خواهد شد نتايج گفتگوها بين طرف هاي مختلف را تشريح و استعفاي دولت خود را در اين کنفرانس خبري اعلام خواهد يا متعهد خواهد شد استعفاي دولت خود را ظرف مدت کوتاهي اعلام کند. در همين حال قرار است تظاهراتي به درخواست احزاب مخالف برگزار شود. 

عماد شطاره خبرنگار اين شبکه در تونس در گزارشي با اشاره به اين که گروه هاي سياسي در تونس در مسير گفتگو گام بر مي دارند افزود: اين گفتگوها در حالي برگزار مي شود که اختلافات سياسي زيادي بين مخالفان و حکومت اين کشور وجود دارد. مخالفان در تونس براي اعمال فشار بر دولت جهت موافقت با اعلام استعفاي خود، خواستار برگزاري تظاهرات شده اند. اين در حاليست که دولت معتقد است اعلام استعفا بايد در چارچوب نقشه راهي باشد که تصويب قانون اساسي و تشکيل هيأت عالي انتخابات و تعيين شخصيت هاي ملي گرا براي رياست دولت را نيز در بر بگيرد. 

سعاد عبدالرحيم عضو مجلس موسسان از جنبش النهضه گفت: عملا يک بحران سياسي وجود دارد و گروه هاي سياسي بايد راه حل هايي براي اين مرحله ارائه کنند. ما راه گفتگو را انتخاب کرده ايم. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار