وال استريت ژورنال:‌

تعطيلي دولت و کاهش دامنه بلند پروازي‌هاي اوباما

وال استريت ژورنال نوشت : تعطيلي دولت، شوکي براي اوباما و بلندپروازي هاي او در دور دوم رياست جمهوري اش بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از وال استريت ژورنال ؛ يکي از تاثيرات مهم تعطيلي اخير دولت آمريکا را مي توان در تغيير لحن و بلندپروازي هايي مشاهده کرد که رئيس جمهور آمريکا در سخنراني هاي خود به آنها اشاره مي کند. 

جري سيب، پيتر نيکلاس و کالين مک کين نلسون خبرنگاران وال استريت ژورنال در ميزگردي به بررسي اين موضوع پرداختند. 

گري سيب به اين نکته اشاره کرد که اوباما اکنون به روشني دريافته است در کنگره ائتلافي که همراه او باشد، وجود ندارد و اين در حالي است که مشکل بودجه نيز همچنان بزرگ است. 

پيتر نيکلاس گزارشگر به نطق سالانه اوباما در فوريه اشاره کرد که در آن وي دستورکار بلندپروازانه اي را ترسيم کرد و از کنترل تسليحات، اصلاحات مهاجرت، تغييرات آب و هوايي، سرمايه گذاري براي حل مشکلات زيرساختي و آموزش هاي اوليه کودکان سخن گفت. وي پرسيد اين دستورکار کجاست.

به زعم او اظهارات اخير اوباما در کاخ سفيد پايين آوردن انتظارات از اقداماتي بود که او مي تواند در دور دوم رياست جمهوري اش انجام دهد. اظهارات او نشان مي داد که در اين دوره شايد بايد صرفا پيش بيني تصويب لايحه اي مربوط به کشاورزي را انتظار داشت.

سيب نيز  با تاييد اين گفته ها، اشاره کرد در سخنان اخير اوباما ديگر اثري از تلاش براي افزايش حداقل دستمزدها، توسعه زيرساخت ها و آموزش کودکان نبود. اين نشان مي دهد او کاملا تحت تاثير تعطيلي دولت قرار گرفته است. 

کالين مک کين نلسون خبرنگار وال استريت ژورنال نيز گفت امروز رويه اي که در خصوص بودجه در کنگره وجود دارد اين است که کاخ سفيد نبايد انتظار امتيازات بزرگي را داشته باشد و اين همه موجب پايين آمدن انتظارات آتي از دولت اوباما مي شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار