نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: پذیرش پروتکل الحاقی نیازمند مصوبه مجلس بوده و هرگونه تصمیم‌گیری خودسرانه در این زمینه مردود است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / منصور حقیقت‌پور در مورد نتایج دور اول مذاکرات ژنو با مثبت ارزیابی کردن فضای این مذاکرات اظهار داشت: هر چند در مورد بسته پیشنهادی ایران و اعلام تمایل طرف مقابل جزئیات بیشتری منتشر نشده اما صدور بیانیه پایانی و برخی اظهار نظرهای طرف‌های مذاکره نشان می‌دهد که فضای تعاملی مثبت در این دوره از مذاکرات مهیا بوده است.

وی با بیان اینکه برگزاری این مذاکرات می‌تواند گامی رو به جلو در رسیدن به اهداف متعالی باشد، گفت: غرب به خوبی می‌داند که ایران از حق مسلم هسته‌ای خود ذره‌ای کوتاه نمی‌آید و به همین دلیل با مدیریت این مذاکرات در دورهای بعدی می‌توان تفکرات سازنده جمهوری اسلامی ایران را در باب استفاده از انرژی‌های صلح‌آمیز هسته‌ای به دنیا بیشتر از گذشته نشان داد.

حقیقت‌پور با برشمردن دستاوردهای این مذاکرات و امیدواری به گفت‌وگوهای بعدی خاطرنشان کرد: اگر تا پایان امسال بتوانیم در سایه این مذاکرات از برخی مشکلات، نارسایی‌ها و ابهامات که غربی‌ها بر آن دامن می‌زنند، شایسته بیرون بیاییم فضای برتری و امتیاز به نفع جمهوری اسلامی ایران است.

این نماینده مجلس افزود: هر چند برخی خبرهای کذب مبنی بر پذیرش پروتکل الحاقی است اما باید گفت که هرگونه پذیرش این موضوع نیاز به مصوبه مجلس دارد و این کار خودسرانه صورت نمی‌گیرد.

وی مجلس را یار و همراه دولت در مذاکرات مدبرانه و با بصیرت در مسائل هسته‌ای و گروه موسوم به 1+5 اعلام کرد و گفت: تمامی اعضای این گروه بر این باور هستند که جمهوری اسلامی ایران حق استفاده نامشروع از انرژی هسته‌ای را ندارد و در صدد تولید بمب هسته‌ای نیز نیست.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه بیان کرد: ‌امیدواریم مذاکرات دور بعد فضایی را برای کشورمان به وجود آورد تا بهتر از هر زمان دیگر بتوانیم ارزش‌ها و اهدافمان را عینیت ببخشیم./س

برچسب ها: اردبیل ، پذیرش ، پروتکل ، الحاقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.