کارشناس مسائل ژئوپلتيک گفت برخلاف عراق شمار بازرسان براي نابودي سلاح هاي شيميايي سوريه بسيار اندک است.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  بي اف ام تي وي ؛ نابودي سلاح هاي شيميايي دولت بشار اسد در سوريه آغاز شده است.

ارولد ايمان کارشناس مسائل ژئوپلتيک در مورد چگونگي کار بازرسان و کارشناسان براي نابودي سلاح هاي شيميايي گفت اين کارشناسان در گروه هاي کوچک به سوريه سفر کرده اند و تعداد آنها در مقايسه با صدها بازرسي که پيش از اين به عراق فرستاده شده بودند بسيار ناچيز است.
وي گفت بيست بازرس سازمان منع استفاده از سلاح هاي شيميايي و سيزده مامور لجستيکي سازمان ملل متحد براي تخريب هزار تن سلاح شيميايي در چهل و پنج پايگاه به سوريه اعزام شده اند. 

اين کارشناس در ادامه افزود فهرست کاملي از سلاح هاي شيميايي که دولت سوريه در اختيار دارد موجود است. بازرسان از تخريب سلاح هاي ساده تر کار را آغاز کرده اند. اين در حالي است که شايعاتي وجود دارد که بشار اسد برخي از سلاح هاي شيميايي را از کشور خارج کرده است.

ايمان در ادامه در مورد  اين راه حل گفت جان کري وزير امور خارجه آمريکا و سرگئي لاوروف وزير امور خارجه روسيه در چهاردهم سپتامبر براي ممانعت به هر قيمت ممکن از استفاده از سلاح هاي شيميايي و حمله به اسرائيل به چنين راه حلي رسيدند.  

در واقع آنها معتقدند بودند در صورت ادامه استفاده از سلاح هاي شيميايي ممکن است در اين اوضاع آشفته به اسرائيل نيز حمله شود و  اسرائيل نيز واکنش نشان خواهد داد و در نتيجه منطقه درگير جنگ مي شود.  به همين دليل روسيه و آمريکا بر لزوم واکنش سريع اصرار داشتند.
برچسب ها: اندک ، بازرس ، سوریه ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار