مدیرکل بیمه سلامت استان کردستان گفت: حدود 644 هزار نفر معادل 99 درصد جمعیت روستایی استان کردستان زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

به گزارش خبر نگار باشگاه خبر نگاران سنندج،  موسوی جم  با بیان اینکه بیمه سلامت بر اساس قانون برنامه پنجم درصدد ارایه خدمات مورد نیاز بیمه شدگان با قیمت مناسب و بهترین کیفیت است افزود: تاکنون 920هزار نفر از مردم استان کردستان زیر پوشش بیمه سلامت هستند.
وی گفت: افرادی که فاقد هر گونه پوشش بیمه ای هستند تحت عنوان بیمه ایرانیان برای آنها دفترچه بیمه صادر می شود.به گفته وی بیمه سلامت استان با تایید کمیته امداد، برای افراد بی بضاعت، با تخفیف دفترچه بیمه سلامت صادر می کند.
موسوی جم از صدور 360 دفترچه رایگان برای بیماران خاص و 22 هزار و 918 دفترچه جدید ایرانیان در شش ماهه نخست سال جاری در استان خبر داد.وی از انعقاد قرارداد این اداره کل با 40 مرکز جدید در استان خبر داد و افزود: در سال جاری 20 متخصص، پنج پزشک عمومی، دو فوق تخصص، چهار داروخانه و یک کلینک دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی با این اداره کل قرار داد منعقد کرده است.
مدیرکل بیمه سلامت استان کردستان گفت: این اداره کل تاکنون با 589 مرکز ارایه خدمات سلامت قرارداد منعقد کرده است.وی با اشاره به اینکه طرح پزشک خانواده در سطح روستاهای استان از سال 84 اجرا شده است، گفت: هر ساله این اداره کل با تعامل و همکاری مراکز درمانی با دانشگاه علوم پزشکی، پزشکان مورد نیاز را جذب می کند.
موسوی جم استقبال مردم از طرح پزشک خانواده را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: هم اکنون در این زمینه با مشکل کمبود پزشک مواجه هستیم./ب


 

برچسب ها: عنوان ، سلامت ، اجرا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.