زندگي در خانه هاي مريخي چگونه است

دانشمندان و مهندسان ساختمان اميدوار به ساخت خانه هايي در سطح كره مريخ با استفاده از خود مواد موجود بر سطح سياره هستند تا نيازي به حمل مصالح به فضا براي اسكان فضانوردان در آينده براي زندگي در مريخ نباشد.

به گزارش خبرنگار علمي با شگاه خبرنگاران بر اساس اين پژوهش دانشمندان نوعي از شبيه سازي براي ساخت خانه هاي زيرزميني در غارهاي كره مريخ را انجام داده اند.

گفتني است:معماران در نظر دارند با توجه به فراهم بودن عنصر بازالت بر سطح سياره مريخ از اين ماده به عنوان مصالح ساختماني استفاده نمايند و با استفاده از ربات هاي حفار نسبت به حفر تونل در اعماق غارها و ساخت خانه اقدام كنند.

بررسي ها نشان مي دهند: دانشمندان همچنين در نظر دارند كه نوعي سيمان از مواد موجود در سطح كره مريخ ايجاد كنند و به اين ترتيب يك تركيب عالي و مستحكم براي ساخت خانه ها به وجود آورند.

دانشمندان معتقد هستند كه بر سطح مريخ، بازالت، فوينكس، آب و يخ وجود دارد و حتي فضانوردان در آ‌ينده قادر به كشاورزي بر سطح سياره خواهند بود و گياهاني مانند مارچوبه را مي توانند بر سطح آن كشت كنند.

دانشمندان حتي در نظر دارند كه از مصالح موجود در سطح مريخ با استفاده از ربات هاي بافنده، انواع محكمي از شيشه، اتصالات درب و پنجره را نيز توليد نمايند.

دانشمندان اجراي اين طرح ها را براي سفر انسان به ساير كرات و زندگي در سطح آن ها عملي مي دانند./ع2


برچسب ها: مریخی ، فضا ، مصالح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار