سياوش طهمورث:

ما قادر به راه‌اندازي تئاتر خصوصي نيستيم/ اميدوارم با ورود "مرادخاني" تئاتر از ركود خارج شود

امروز كساني به اسم تئاتر خصوصي كارهاي ضد فرهنگ انجام مي‌دهند.

"سياوش طهمورث" بازيگر سينما، تلويزيون و تئاتر در خصوص كساني كه به اسم تئاتر خصوصي كارهاي ضدفرهنگ انجام مي‌دهند به خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران، گفت: هيچ جاي دنيا تئاتر خصوصي وجود ندارد به طور حتم تئاتر نيازمند حمايت دولتي است اما اگر امروز كساني به عنوان تئاتر خصوصي كارهايي مي‌كنند نمي‌توان به آن تئاتر گفت چرا كه آن كارها لودگي، مسخرگي و ضدفرهنگ است. 

وي ادامه داد: در اين زمانه برخي‌ها نمايش‌هايي را به اجرا در مي‌آورند كه خصوصي بوده و به دليل فروش بيشتر دست به هر كاري مي‌زنند كه پول بدست بياورند، بنابراين ما تئاتر خصوصي مطلق نداريم. 
 
"طهمورث" تصريح كرد: در برخي كشورهاي اروپايي و آمريكايي شهرداري‌ها به تئاتر كمك مي‌كنند نه به طور كامل اما تا حدي كه روي پاي خود بايستد. 

وي اظهار داشت: تئاتر خصوصي به آن معنا نيست كه همه‌ي كارها دست خود تئاتري‌ها باشد،‌ امكان‌پذير نيست و ما نمي‌توانيم تئاتر خصوصي راه بيندازيم. 

"طهمورث" با اشاره به شرايط جديد هنر عنوان كرد: تاكنون آن كساني كه به عنوان معاون هنري وزارت ارشاد اسلامي يا هر مسئول جديدي كه آمد كار زيادي نكرد و به طور كل آن چيزي كه در شأن تئاتر باشد شكل نگرفت. 

وي خاطر نشان كرد: اميدوارم با آمدن "علي مرادخاني" در معاون هنري وزارت با توجه به سابقه‌ي طولاني كه در جريان كارهاي هنري داشته وضعيت تئاتر از ركود، رونق پيدا كند./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.