"محمد چرم شير" با ابراز گله مندي از نبود پاتوق فرهنگي،

هدف "دايره ده" گرايش به تئاتر خصوصي است / حق تئاتري ها بهره مندي از يارانه دولتي است

هدف "دايره ده" گرايش به تئاتر خصوصي بوده البته اين به آن معنا نيست كه حمايت هاي دولتي انجام نشود.

به گزارش حوزه ي تئاتر باشگاه خبرنگاران نشست خبري گروه تئاتر "دايره ده" صبح امروز با حضور "محمد چرم شير" سخنگوي گروه تئاتر "دايره ده" در شهر كتاب مركزي برگزار شد.



"محمد چرم شير" نويسنده  و سخنگوي گروه تئاتر "دايره ده" در خصوص اهداف تشكيل اين گروه گفت: در تئاتر ما گروه تئاتري تلاش كردند دور هم جمع شوند و با اهداف مشترك فعاليت خود را انجام دهند ماجراي گروه ده هم كنار هم قرار دادن گروهها بوده و رسيدن به جريان تازه است.

وي ادامه داد: مهمترين هدف و علاقه ي گروه دايره ده رفتن به سمت و سوي تئاتر خصوصي است و اينكه مكاني را براي عرضه ي نمايش هاي خود احداث كنند.

"چرم شير" تصريح كرد:چنانچه حركت اصلي براي ايجاد مركز تئاتر به نتيجه برسد فعاليتهاي تئاتري در آنجا شكل خواهد گرفت البته خصوصي شدن تئاتر به منزله ي آن نيست كه ديگر حمايت هاي دولتي قطع شود بلكه دولت بايد تئاتر را حمايت كند و موانع را برطرف كند.

وي گروههاي تئاتر ده را همسو دانست و گفت: گروههاي تئاتري همسو هستند اما اين موضوع به معناي هم شكلي نيست دوستان من در حال رايزني با هم هستند تا بتوانند اين همسويي را در يك جهت شكل بدهند و چشم انداز اين اتفاق خوب رسيدن به اتحاديه ي تئاتري است.

چرم شير با اشاره به شعار گروه تئاتر "دايره ده" افزود: شعار "گروه دايره ده" متشكل از گروه هايي همگرا ومتنوع در جهت نزديك شدن به استقلال و گسترش تئاتر است و سرپرستان گروه شامل آتيلا پيسياني، معنوي پورآذر، رضا حداد، همايون غني زاده، اصغر دشتي، رضا ثروتي، گوران، اميرضا كوهستاني، آروند دشت آراي هستند.

وي عنوان كرد: وقتي حاميان مالي وارد گروه هاي تئاتر شدند مديران عكس العمل هايي از خود نشان دادند گروه دايره ده اعتقادشان بر اين است كه اگر ما واكنش هاي مناسبي از خود نشان دهيم به طور حتم مديران عكس العمل هايي از خودشان نشان خواهند داد.

چرم شير ادامه داد: گروه ده معتقد است چنانچه ما حركت را آغاز كنيم مديران موظف هستند كه به اين جريان تن دهند.

وي اظهار داشت: اولين خروجي گروه تئاتر دايره ده فراهم كردن مكاني خصوصي براي اجرا و فعاليت هاي تئاتري است و اين موضوع مستلزم همكاري و همراهي دولت بوده و ما را از طريق وام هاي بلند مدت در ساخت اين مكان حمايت كنند.

چرم شير بيان كرد: گروه دايره ده اولين قدم را بهداشت و راه راه هموار مي كند تا ديگر گروه ها و تشكل ها در اين مسير به اهدافشان برسند.
وي كنار هم قرار دادن گروه ها را به معناي ادغام آن ها نمي داند و اظهار داشت: قرار است گروه ها با استقلال كامل اما همسو با يكديگر فعاليت هاي خود را انجام دهند.

جرم شير افزود: دولت موظف است ما را حمايت كند و ما هم تلاش مي كنيم از مقدار آبروي تئاتر استفاده كنيم تا بتوانيم امكانات تئاتر را فراهم كنيم.

وي گفت: اين حق تئاتر است كه از يارانه هاي دولتي استفاده كند اما اين حق تاكنون به هر طريقي از ما دريغ شده است.

چرم شير با اشاره به امكانات كم سالن هاي تئاتري بيان كرد: سالن هاي تئاتر كمترين امكانات را به گروه هاي تئاتري مي دهند و اين موضوع باعث دفع مخاطب شده و ما بايد تلاش كنيم تا تماشاگر دوباره به تئاتر باز گردد.

وي خاطرنشان كرد: متأسفانه ما حتي يك پاتوق فرهنگي براي برگزاري نشست هاي خبري تئاتر نداريم من كه نمي توانم در خيابان قرار جلسه بگذارم من به عنوان نويسنده اي كه 30 سال درتئاتر حضور داشتم، دارم خفه ميشم از اينكه جايي ندارم تا نيازهايم را يا گفتگوهايم را با مطبوعات مطرح كنيم./ص
برچسب ها: دایره ده ، دور هم ، جمع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.