"مهرداد راياني" در برنامه‌ي تلويزيوني مجله‌ي تئاتر:

راه نجات تئاتر خصوصي‌سازي است

خصوصي‌سازي و پرداختن به اين موضوع به طور حتم راه نجات تئاتر است.

به گزارش خبرنگار حوزه‌ي تئاتر باشگاه خبرنگاران شب گذشته برنامه‌ي مجله‌ي تئاتر از شبكه چهار سيما به مضوع مديريت در تئاتر پرداخت كه قبل از پرداختن به موضوع برنامه كليپي به ياد "محمود استاد محمد مرشد ابوترابي" پخش شد. 

"مهرداد راياني" استاد دانشگاه ميهمان مجله‌ي تئاتر بود و با مجري برنامه در خصوص مديريت تئاتر به بحث و گفتگو كردند. 

در اين گفتگو "مهرداد راياني" در خصوص خصوصي‌سازي تئاتر عنوان كرد: تاكنون مهمترين معظل و دغدغه‌ي هنرمندان تئاتر كمبود پول و بودجه بوده است چنانچه ما تئاتر را به سمت و سوي خصوصي‌سازي بكشانيم تا حدودي اين مسئله رفع خواهد شد. 

وي ادامه داد: چند سال پيش سميناري تحت عنوان تاثير خصوصي‌سازي در تئاتر برگزار كرديم و حتي كتابي هم در اين خصوص منتشر شد و من فكر مي‌كنم انجام اين فعاليتها راه‌اندازي جريان خصوصي‌سازي در تئاتر مقدمه‌ي خوبي براي انجام اين كار است. 

در ادامه اين گفتگو مصاحبه‌هايي از برخي هنرمندان تئاتر در خصوص مديريت تئاتر پخش شد و هر كدام پيشنهاداتي دادند. 

"ابراهيم پوش‌كوهي" نويسنده و كارگردان در مصاحبه‌ي خود عنوان كرد: مديريت تئاتر بايد شناخت كافي از هنرمندان داشته باشد و طبق برنامه‌ريزي پيش برود.

همچنين هوشمند هنر كار ادامه داد: وزير پيشنهادي وزارت ارشاد اسلامي بايد از هنرمندان مديريتي براي تئاتر انتخاب كند. 

بعد از گزارشي كه از هنرمندان پخش شد، در ادامه "راياني" اظهار داشت: مدير تئاتر هم بايد تخصص در تئاتر و بنز تخصص مديريتي داشته باشد. 

وي تصريح كرد: روند خصوصي‌سازي در سينما نشريات و مطبوعات پيشرفت داشته اما متاسفانه هنوز خصوصي‌سازي در تئاتر جانيفتاده است. 

"راياني" افزود: خصوصي‌سازي در تئاتر بايد تقويت شود و ما مي‌توانيم با راه‌اندازي جريان خصوصي‌سازي و با از استفاده مطبوعات و نقد اين موضوع را گسترش دهيم. 

وي اظهار داشت: هميشه حرف از نداشتن بودجه در تئاتر است و تاكنون هم هيچ اتفاقي رخ نداده اما چنانچه تئاتر خصوصي شود رقابت بين سرمايه‌گذاران براي جذب هنرمند بالا مي‌رود و به طور بين گروه‌هاي تئاتري و سرمايه‌گذار رقابت بيشتري مي‌شود. 

"راياني" گفت: 35 سال گفتيم پول نداريم و تئاتر نداريم و نتيجه‌ اي نداشت ما بايد بحث اقتصاد تئاتر را فعال كنيم چرا كه به طور حتم راه نجات تئاتر خصوصي‌سازي است. 

وي خاطرنشان كرد: ما مصوبه‌ي تحت عنوان فعاليت تئاتر در مدارس داشتيم اما متاسفانه كسي به اين موضوع توجه نكرد. در حالي كه مي‌توانستيم معلم تئاتر در مدارس داشته باشيم و اين موضوع كمك بسياري براي تئاتر بود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار