مهرداد راياني در برنامه‌ي مجله‌ي تئاتر؛

هنوز بعد از 35 سال، تئاترشهر 2 نداريم

مهرداد راياني گفت: متأسفانه بعد از 35 سال تنها يك تئاترشهر داريم و توانايي احداث تئاترشهر2 را نداريم.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران، شب گذشته برنامه‌ي مجله‌ي تئاتر با حضور "مهرداد راياني مسعود" كارگردان تئاتر و استاد دانشگاه از شبكه 4 سيما پخش شد.



"مهرداد راياني مسعود" كارگردان تئاتر در خصوص خصوصي‌سازي تئاتر در برنامه‌ي مجله‌ي تئاتر عنوان كرد: هدف و مبناي تئاتر، توليد تئاتر است و در همين راستا من جدولي را تنظيم كردم كه تئاتر خصوصي و تئاتر دولتي را در آن جدول نوشتم و موانع و مزاياي آن را هم مشخص كردم.

وي ادامه داد: خوشبختانه تاكنون در تئاتر خصوصي موفق عمل كرديم و در حال رشد و پيشرفت هستيم اما هنوز نتوانستيم اين تئاتر خصوصي را آناليز كنيم.

"راياني" تصريح كرد: در هفته‌اي كه گذشت بحث تئاتر خصوصي مطرح شد و هنرمندان بسياري در اين خصوص صحبت كردند و پيشنهادات و ايده‌هايي را هم ارائه دادند.

وي افزود: در نموداري كه من تنظيم كردم در تئاتر خصوصي بحث پنج‌گانه‌اي از جمله تهيه‌كننده، بودجه، مميزي، بازاريابي و تبليغات وجود دارد و چنانچه بخواهيم بخش خصوصي داشته باشيم بايد از تهيه‌كننده‌هاي متخصص اين كار را استفاده كنيم همچنين عوامل ديگري هم مثل بودجه و بازاريابي نيازمند افراد متخصص است.

"راياني" اظهار داشت: ما نبايد تئاتر را محدود به يك منطقه‌ي خاصي از شهر كنيم بلكه بايد آن را گسترش دهيم و در بخش‌هاي جديد هم فعاليت داشته باشيم.

وي عنوان كرد: متأسفانه بعد از 35 سال تنها يك تئاترشهر داريم و دولت فضاي ديگري همچون تئاترشهر براي اجراي نمايش‌ها در مناطق ديگر شهر احداث نكرده است.

"راياني" با اشاره به مميزي در تئاتر بيان كرد: يكي از موانع تئاتر خصوصي بحث مميزي است چرا كه هنرمند از مميزي واهمه دارد اما مميزي در تئاتر خصوصي تعريف جديدي داشته است.

وي خاطر نشان كرد: بايد ببينيم دولت جديد چه نوع ديدگاه‌هايي دارد همچنين تئاتر خصوصي در يكي دو روز شكل نمي‌گيرد بلكه نيازمند گذشت زمان است./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار