بابك محمدي:

"پدر خوانده ناپلي" يك درام اخلاقي است

"پدر خوانده ناپلي" نوشته ادواردو فيليپ با توجه به جنبه هاي اجتماعي و اخلاقي متناسب با تمامي اقشار يك اجتماع است.

بابك محمدي كارگردان تئاتر در خصوص نمايش "پدر خوانده ناپلي" كه از يك  هفته پيش در سالن شماره 1 تماشاخانه ايرانشهر به روي صحنه است به خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت: نمايشنامه پدر خوانده ناپلي نوشته ادواردو فيليپ از بزرگترين نمايشنامه نويسان اروپايي است كه 40 نمايشنامه دارد و اين نمايشنامه براي اولين بار در ايران اجرا مي شود.
وي با اشاره به اين كه هيچ نمايشنامه اي از ادواردو فيليپ تاكنون در ايران به صحنه نرفته است، افزود: "پدر خوانده ناپلي" داستان كدخدامنشي برخي از افراد است كه مشكلات مردم را حل مي كنند مشكلاتي كه مي شود آن ها را با خرد فردي حل كرد.
محمدي بيان كرد: اين نمايشنامه اي بسيار اخلاقي است كه مي‌تواند براي تمامي طبقات مردم اجتماع مفيد باشد.
اين كارگردان اظهار داشت: تئاتر ادوارد در ناپل قرار دارد كه يكي از پربيننده ترين تئاترهاي اروپاست فيليپو به مردم خدمت بسيار كرده و افرادي چون داريوفو شاگرد او بوده اند اما خودش در ايران آن چنان كه بايد شناخته شده نيست.
وي بيان داشت: اين نمايشنامه 20 بازيگر دارد نمايشنامه هاي ايتاليايي، فرانسوي و روسي به طور معمول پربازيگر هستند و اين نمايشنامه نيز از آن زمره محسوب مي شود.
محمدي در خصوص تهيه كنندگي خصوصي در تئاتر گفت: اگر براي هر كاري تهيه كننده خصوصي هم وجود داشته باشد اما باز بايد به تئاتر كمك شود تئاتر خصوصي هنوز پا نگرفته است و ما به ندرت با اثري در تئاتر روبرو مي‌شويم كه از تهيه كننده خصوصي برخوردار باشد.
وي ادامه داد: تئاتر در ايران احتياج به حمايت دولت دارد و ما بايد سعي كنيم در كنار آن از بخش خصوصي هم كمك بگيريم به طور مثال راه اندازي يك بيمارستان براي هنرمندان و يا چاپ يك اثر بدون حمايت دولت امكان پذير نيست.
گفتني است، "پدرخوانده ناپلي" با حضور مهدي سلطاني، اميرغفارمنش، مريم سعادت، هايده حائري، پرستو گلستاني، كاظم هژير آزاد و تني چند از بازيگران هر شب ساعت 20 در تماشاخانه شماره 1 ايرانشهر به صحنه مي‌رود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.