شبکه تلويزيوني الجزيره در خبري فوري به نقل از تلويزيون مصر از تبادل آتش بين نيروهاي امنيتي مصر و افراد مسلح در کرداسه و زخمي شدن يک افسر مصري خبر داد. گزارشات حاکی از آن است که يک مامور پليس مصر بامداد امروز پنجشنبه در درگيري با گروههاي مسلح در حومه غربي قاهره به ضرب گلوله کشته شد.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ،  به دنبال تيراندازي افراد مسلح از داخل شهرک کرداسه در استان الجيزه به سوي نيروهاي امنيتي، نيروهاي ارتش و پليس مصر يورشي گسترده  به داخل اين شهرک آغاز کردند.نيروهاي امنيتي مصر هنگام ورود به شهرک کرداسه در استان الجيزه در غرب قاهره با تيراندازي شديد افراد مسلح مواجه شدند که داخل مدارس اين شهرک پناه گرفته اند. نيروهاي مسلح مصر در اين عمليات از پشتيباني بالگردها برخوردار هستند. 
تلويزيون دولتي مصر اعلام کرد نيروهاي امنيتي مصر در اين حمله گاز اشک آور شليک کردند .
نيروهاي امنيتي مصر از شب گذشته شهرک کرداسه در استان الجيزه را که گفته مي شود عاملان حمله به نيروهاي پليس مصر در آنجا پناه گرفته اند محاصره کرده اند.
نيروهاي امنيتي مصر چهارشنبه شب منطقه کرداسه در استان الجيزه را محاصره کردند تا به آن حمله کنند. 
 شمار زيادي از خودروهاي نظامي و خودروهاي زرهي و خودروهاي ويژه مقابله با شورش و شمار زيادي از نيروهاي امنيتي در اطراف منطقه کرداسه مستقر شدند. اين نيروها از حمايت خودروهاي زرهي ارتش و سربازان برخوردارند که همه ورودي هاي کرداسه را مسدود کرده اند. 
يک منبع امنيتي مصري به خبرگزاري آلمان گفت هدف اين عمليات اساسا جستجو در منطقه و بازداشت افراد تحت تعقيب است که محل حضور آنها به دقت مشخص شده است. شماري از اين افراد اخيرا به مرکز پليس کرداسه حمله کردند و افسران و سربازان مستقر در آن را کشتند و اجساد آنها را مثله کردند. 
به گفته اين مسئول امنيتي، عمليات پاکسازي کرداسه همه ساکنان اين منطقه را هدف قرار نداده است بلکه اهداف از قبل به دقت مشخص شده اند. وي افزود، نيروهاي امنيتي به علت اجرا شدن قانون منع آمد و شد به شهروندان در کرداسه هشدار دادند منازلشان را ترک نکنند و به سرعت شروع به استقرار در خيابان هاي اين منطقه کردند. 
برچسب ها: بین الملل ، مصر ، نظامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار