به عنوان یک دانش‌آموز مدرسه‌ای در طول تحصیل ممکن است ورزش‌های مختلفی را تجربه کرده باشید. از فوتبال و والیبال گرفته تا پینگ‌پنگ و بدمینتون. مدرسه بهترین مکان برای تجربه انواع رشته‌های ورزشی است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، در سراسر دنیا نیز دانش‌آموزان ورزش را از همین مدارس آغاز می‌کنند، اما در مدارس سراسر دنیا چه رشته‌ای بیش از همه طرفدار دارد؟ پاسخ به این پرسش بسیار سخت است، زیرا مدارس زیادی در سراسر دنیا وجود دارد و از سویی با توجه با تفاوت‌های فرهنگی در سراسر دنیا نمی‌توان به طور دقیق گفت کدام رشته ورزشی در مدارس دنیا پرطرفدارتر است. یک مدرسه محروم و بدون امکانات در قلب آفریقا قطعا تفاوت‌های زیادی با یک مدرسه پیشرفته و پر از امکانات در نیویورک خواهد داشت.

دانش‌آموزی که در یکی از مدارس دور افتاده یکی از دهکده‌های بدون امکانات هند درس می‌خواند بر خلاف دانش‌آموز یک مدرسه لندنی نمی‌داند که تنیس چیست و چگونه بازی می‌شود.

رشته‌هایی همچون بیسبال و هاکی روی یخ بر خلاف آمریکا و کانادا به هیچ عنوان در بسیاری از کشورهای آسیایی رواج ندارد. همین تفاوت‌هاست که باعث می‌شود نتوان به طور دقیق مشخص کرد چه رشته‌ای محبوب‌تر از بقیه است، اما با همه این تفاسیر می‌توان گفت از چه رشته‌هایی در مدارس سراسر دنیا بیشتر استقبال می​شود.

فوتبال

فوتبال، فوتبال و فقط فوتبال. این رشته ورزشی مهیج و پرطرفدار در تمام مدارس دنیا دیده می‌شود. از فقیرترین کشورهای آفریقایی تا پیشرفته‌ترین مدارس اروپایی و آمریکایی. برزیلی‌ها که انتخاب اولشان فوتبال است، در آمریکا پسربچه‌ها بیشتر از گذشته فوتبال بازی می‌کنند، در آسیا نیز کودکان تمایل زیادی برای فوتبال بازی‌کردن در مدارس دارند. خلاصه این که ردپای یکی از محبوب‌ترین ورزش‌های دنیا را همه جا می‌توانید ببینید.

بسکتبال

تعداد دانش‌آموزان بسکتبالیست دنیا سال به سال زیادتر می‌شود. در آمریکا بسکتبال حرف اول و آخر را در مدارس می‌زند. بخش قابل توجهی از دانش‌آموزان بسکتبالیست دنیا آمریکایی هستند، اما در این میان نمی‌توان نقش اروپایی‌ها را نادیده گرفت. در مدارس اروپایی بخصوص اسپانیا، فرانسه، آلمان و دانمارک بسکتبال طرفداران بسیار زیادی دارد. در آسیا و آفریقا نیز هر چند دانش‌آموزان امکانات زیادی برای بازی بسکتبال ندارند، اما علاقه‌مندی آنها به بسکتبال بسیار بیشتر از گذشته شده است.

پینگ‌پنگ

پینگ‌پنگ از گذشته تاکنون طرفداران خود را در مدرسه داشته است. دانش‌آموزان پینگ‌پنگ‌باز نیز در سراسر دنیا دیده می‌شوند. 42 درصد بچه مدرسه‌ای‌های پینگ‌پنگ‌باز چینی هستند، بقیه در دیگر کشورهای دنیا زندگی می‌کنند. پینگ‌پنگ پس از چین در مدارس اروپایی رواج دارد. بسیاری از کشورهای شرق دور از جمله تایوان، کره جنوبی، ژاپن و تعدادی دیگر از کشورها نیز پشتوانه‌ای قوی در پینگ‌پنگ در مدارس خود دارند.

شنا

وقتی شنا یکی از رشته‌های اجباری در مدارس ابتدایی سراسر دنیا باشد معلوم است که بسیاری از دانش‌آموزان به آن علاقه‌مند می‌شوند. در آمریکا، بریتانیا، استرالیا، ایتالیا و بسیاری دیگر از کشورهای آسیایی شنا انتخاب اول دانش‌آموزان است. شنا می‌توانست محبوبیتی خیلی بیشتر از این داشته باشد، اما کمبود امکانات شدید این اجازه را به دانش‌آموزان ملیت‌های مختلف نمی‌دهد.

بیسبال

تب بیسبال بسیاری از کشورهای مختلف دنیا را در برگرفته و بانیان آن آمریکایی‌ها هستند. موج بیسبال از آمریکا ابتدا به ژاپن رسید و سپس به دیگر کشورهای آسیایی هم سرایت کرد. به هر حال این رشته در زمره پرطرفدارترین رشته‌های ورزشی در سراسر دنیا بخصوص ایالات متحده به شمار می‌رود.

دوومیدانی

این رشته پایه غیر از مربی هیچ چیزی نمی‌خواهد بنابراین یکی از محبوب‌ترین رشته‌های ورزشی در کشورهای فقیر به شمار می‌رود. اکنون قهرمانان بنام المپیک و جهان از کشورهای آفریقایی مانند غنا می‌آیند. اوساین بولت قهرمان دوومیدانی المپیک و جهان هم اصلیتی جاماییکایی دارد؛ کشوری بسیار فقیر و کوچک که بیش از سه میلیون نفر جمعیت ندارد.

وقتی هیچ امکاناتی در مدارس نباشد، وقتی دانش‌آموزان حتی یک حلقه بسکتبال، یک توپ استاندارد فوتبال، یک میز پینگ‌پنگ یا هر وسیله ورزشی دیگری ندارند، به دوومیدانی روی می‌آورند. این دونده‌های دانش‌آموز فقط متعلق به کشورهای فقیر نیستند، آنها در تمام کشورهای صنعتی هم حضور دارند.

والیبال

تعداد والیبالیست‌های دنیا نیز در حال افزایش است و بسیاری از آنها دانش‌آموزانی هستند که در مدارس خود به این رشته ورزشی علاقه‌مند شدند. بر اساس آخرین ارزیابی‌ها فقط در اروپا بیش از 10 میلیون دانش‌آموز والیبال بازی می‌کنند. این رشته در آسیا هم طرفداران بسیار زیادی دارد. والیبالیست‌های دانش‌آموز آمریکایی و کانادایی و والیبالیست‌های اهل آمریکای لاتین هم تعداد والیبالیست‌های دانش‌آموز سراسر دنیا را بیشتر کرده‌اند.

ژیمناستیک

ژیمناستیک نیز مانند شنا یکی از رشته‌های اجباری در بسیاری از مدارس سراسر دنیاست تا از همین طریق دانش‌آموزان بسیاری جذب آن شوند. این رشته اگر در بسیاری مدارس اجباری نبود امکان نداشت به یکی از پرطرفدارترین ورزش‌های دنیا تبدیل شود.

تنیس

درصد زیادی از دانش‌آموزان تنیس باز دنیا اهل روسیه، آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان هستند. تنیس بسرعت در سراسر دنیا همه‌گیر شد. اکنون دانش‌آموزان دبیرستانی بیش از دانش‌آموزان هر پایه دیگری تنیس بازی می‌کنند.

اسکیت

رشته‌هایی مانند اسکی، اسنوبورد و هاکی روی‌یخ بسیار محبوب هستند، اما از آنجا که امکانات خاصی می‌خواهند در مدارس سراسر دنیا به استثنای مدارس کانادایی، آمریکایی و برخی کشورهای اروپایی کمتر دیده می‌شوند، اما اسکیت با این رشته‌ها تفاوت دارد. این ورزش نیز به عنوان یکی از رشته‌های پرطرفدار در دنیا محسوب می‌شود و در مدارس نیز علاقه‌مندان زیادی را جذب کرده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار