"عبدالله بن بایا"، معاون موریتانیایی یوسف قرضاوی، خطیب سنی جنجالی و رئیس اتحادیه جهانی علما که مقر آن در دوحه، پایتخت قطر قرار دارد، روز شنبه از سمت خود استعفا کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ "شیخ بن بایا"، در استعفا نامه خود که نسخه ای از آن را نیز در اختیار خبرگزاری فرانسه قرار داد، نوشته است « راه اصلاحات و آشتی گفتگو را ضروری می سازد که از این به بعد با جایگاه من در اتحادیه علما سازگار نیست ».

"شیخ بن بایا" که این نامه را خطاب به علی محی الدین قره داغی دبیرکل اتحادیه علما نوشته است، به وضوح به دلایل استعفای خود اشاره نکرده است.

"بن بایا" در حالی استفعا کرد که شیخ قرضاوی مبارزه سرسختانه ای را برای بازگشت محمد مرسی، رئیس جمهور برکنار شده مصر به قدرت دنبال می کند.

"شیخ بن بایا" که 77 سال دارد، پیش تر در موریتانی وزیر بوده است و در حال حاضر در عربستان سعودی ساکن است و به تدریس در دانشگاه عبدالعزیز عربستان در شهر جده در غرب این کشور اشتغال دارد.

 شیخ قرضاوی بعد از لغو تابعیت مصری وی توسط جمال عبدالناصر، رئیس جمهور سابق مصر به علت عضویت در اخوان المسلمین، تابعیت قطری گرفته است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار