کارگاه آموزشی سه روزه فرآوری زیتون با حضور واحدهای فناور بخش صنایع تبدیلی مرکز رشد کشاورزی به همراه جمعی دیگر از کارشناسان علاقمند به فرآوری زیتون با مبانی نظری و عملی فرآوری این محصول غذایی با ارزش آشنا شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

مدیر هماهنگی مرکز رشد کشاورزی پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه گفت : در این کارگاه ابتدا شرکت کنندگان با مبانی ارزش غذایی زیتون و ارقام این گیاه آشنا شدند و سپس با جزئیات فنی شیرین سازی و تلخی گیری زیتون، نحوه آماده سازی فرآوری زیتون شور و پرورده و نیز تهیه انواع ترشیجات با استفاده از این محصول غذایی و همچنین مبانی نظری و عملی روغن گیری زیتون آشنا شدند.

خوش خوی افزود: این افراد با گذراندن این دوره کاملا" عملی، توانایی تولید محصولات غذایی متنوع از این گیاه با ارزش بومی منطقه زاگرس را به دست آوردند و در سال پیش رو با توجه به برداشت زیتون از باغات استان، این واحدهای فناور در جهت فعال سازی کارگاه های صنایع تبدیلی توانایی تولید و فرآوری محصولات غذایی متنوع را از این گیاه خواهند داشت.

وی عنوان کرد : امید است با توجه به سطح زیر کشت زیتون در استان، سود اقتصادی مناسبی از این صنایع به فعالان این بخش برسد و با حمایت و تشویق سازمان های مرتبط با این بخش این صنعت در استان رونق پیدا کند./س


برچسب ها: کرمانشاه ، کارگاه ، پارک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.