هفته نهم لیگ برتر فوتبال ایران از پنجشنبه شب با رویارویی 4 تیم آغاز می‌شود و تیم‌های دیگر جمعه شب 22 شهريور به مصاف یکدیگر می‌روند.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران، هفته نهم ليگ برتر فوتبال کشورمان پنجشنبه با برگزاري 2 ديدار پيگيري مي‌شود و ساير بازي‌ها روز جمعه و یک بازی هم شنبه برگزار مي‌شود.
 
**تراکتورسازی - ملوان
 
 
تیم های تراکتورسازی تبریز و ملوان 8 بار با هم در لیگ برتر با هم روبرو شده اند که نتایج این 8 بازی 4 برد برای تراکتور و 1 برد برای ملوان و 3 مساوی بوده است.

تراکتورسازی تبریز چهار دوره است که به لیگ برتر آمده و در این چهار دو جایگاهی خوبی در جدول کسب کرده و از مدعیان قهرمانی بوده و دوباره نایب قهرمان شده است تراکتورسازی در یازدهمین دوره رقابت ها لیگ برتر در سال 91  جواز حضور در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را برای نخستین بار کسب کرده است.

تیم تراکتور پس از 8 سال تلاش موفق برای صعود سرانجام در سال 88 در نخستین دوره به لیگ برتر راه یافت و توانست در آن سال تیم ملوان را 1-0  شکست دهد و سه امتیاز را از آن خود کند و در بازی که در ملوان انجام شد بازی با نتیجه یک بر یک به پایان رسید و امتیازات بین دو تیم تقسیم شد.
 
در فصل دهم تراکتور باز هم در خانه خود با نتیجه 0-2  پیروز شد  و امتیازی به میهمان خود واگذار نکرد. اما در بازی که در خانه ملوان انجام شد تیم ملوان با همان نتیجه 2-0  تراکتور را شکست داد و انتقام خود را از تیم گرفت.

در یازدهمین دوره از مسابقات  باز هم تراکتور با همان نتیجه ای که در فصل قبل ملوان را در خانه خود شکست داد با همان نتیجه و 0-2  بازی به پایان رسید و در بازی که در ملوان صورت گرفت هر دو تیم هیچ گلی به ثمر نرساندند  و صفر صفر بازی به پایان رسید و دو یک امتیاز کسب کردند.

در فصل دوازدهم هم دو بازی تراکتور و ملوان یک پیروزی و یک مساوی داشت که پیروزی به دست آمده در خانه تراکتور نصیب این تیم شد و سه امتیاز بازی را گرفت و در بازی که در خانه ملوان انجام شد  باز هم مساوی شد و هر دو با یک گل به وارد دروازه هم کردند یک امتیاز گرفتند و نتیجه 1-1 به پایان رسید اگر بخواهیم بازی این هفته را پیش بینی کنیم تا به حال تراکتور در خانه خود باخت نداشته و در هر چهار بازی اش مقابل ملوان را پیروز شده است و تیم ملوان در چهار بازی که در خانه اش مقابل تراکتور داشته سه مساوی و یک پیروزی داشته است.

 این بازی هم  که پنجشنبه ساعت 18 در ورزشگاه یادگار امام تبریز برگزار می شود.

**استقلال - ذوب آهن
 
 

تیم های استقلال و ذوب آهن را اگر بخواهیم از یک نهم بررسی کنیم این دو تیم هشت بار مقابل هم قرار گرفتند که استقلال سه برد و ذوب آهن 2برد و 3 مساوی کسب کرده اند.

در لیگ نهم که این دو تیم به مصاف هم رفتند استقلال 2-5 مغلوب ذوب آهن شد و ذوب آهن دروازه استقلال را گل باران کرد  و با 5 گل استقلال را بدرقه کرد اما در بازی که در آزادی برگزار شد استقلال از لحاظ امتیاز جبران کرد و سه امتیاز را با نتیجه 1-0 از آن خود کرد اما نتوانست گلهایی را که ذوب آهن وارد دروازه اش کرده است جبران کند و تنها با یک گل پیروز میدان شد.

در فصل دهم باز هم این استقلال بود که مغلوب ذوب آهن شد و در ورزشگاه آزادی نتیجه را 2-1 واگذار کرد و ذوب آهن دست پر به اصفهان برگشت اما تیم استقلال توانست در بازی بعدی خود در خانه حریف یک امتیاز بگیرد و بازی 1-1 به پایان رسید.

در یازدهمین دوره لیگ برتر این بار استقلال بود که توانست از شش امتیاز و دو بازی 4 امتیاز را از آن خود کند و در بازی که در خانه ذوب آهن برگزار شد استقلال توانست این تیم را 0-2 شکست بدهد. اما در خانه خود 2-2 بازی به پایان رسید و این بازی برنده ای نداشت و امتیازات بین دو تیم تقسیم  شد.
 
در فصل دوازدهم بازی این دو تیم یک مساوی داشت که 0-0 در خانه ذوب آهن به پایان رسید و هر دو تیم از این بازی یک امتیاز کسب کردند. اما بازی که در آزادی برگزار شد استقلال توانست حریف خود را 0-1  شکست دهد و سه امتیاز از حریف خود بگیرد.
 
بازی این 2 تیم ساعت 20 پنجشنبه در ورزشگاه فولادشهر برگزار می شود.
 
****بازی های جمعه:
 
**راه  آهن- فجر سپاسی
 
 
 
در چهار دوره لیگ برتر فوتبال ایران فجر سپاسی در دو دوره های نهم و دهم حضور نداشته است اما در دوره های یازدهم و دوازدهم، چهار بار در مقابل راه آهن قرار گرفته است که نتیجه این رویارویی 2 برد برای راه آهن و 2 مساوی بوده است.

در یازدهمین دوره از رقابت ها که علی دایی سرمربیگری راه آهن را به عهده داشته است، بازی که در خانه راه آهن صورت گرفت با نتیجه 1-1 مساوی به پایان رسید. اما زمانی که فجرسپاسی میزبان رقابت ها بود 3 امتیاز بازی را به میهمان خود واگذار کرد و بازی این دو تیم با نتیجه 1-2 به نفع راه آهن به پایان رسید.

در فصل دوازدهم هم بازی این دو تیم یک برد و یک مساوی داشت که تیم راه آهن توانست با نتیجه 1-0 به این پیروزی دست پیدا کند و نتیجه دیگر بازی این دو تیم 2-2 مساوی به پایان رسید.
 
بازی این 2 تیم روز جمعه و از ساعت 17:30 آغاز خواهد شد.


**داماش - صبای قم
 
 

اگر بخواهیم نتایج بازی تیم های داماش و صبای قم را از لیگ هشتم بررسی کنیم با توجه به عدم حضور داماش در دوره های اول تا هفتم رقابت های لیگ برتر، در فصل نهم و دهم این دو تیم 6 بازی در مقابل هم داشتند که 4 بازی مساوی شده است و هر دو تیم یک پیروزی کسب کرده اند.

در لیگ هشتم در بازی که در خانه داماش صورت گرفت این تیم مقابل میهمان خود با نتیجه 1-2 شکست خورد و با کسب 3 امتیاز بازی دست پر از خانه داماش رفت. اما نیم فصل دوم که میزبان بازی صبا بود که بازی پر گلی هم بود هر دو تیم با وارد کردن دو توپ به دروازه حریف خود به نتیجه 2-2 بسنده کردند و امتیازات را بین خود تقسیم کردند.

در یازدهمین دوره از رقابت ها دو بازی که این دو مقابل هم قرار گرفتند یک برد و یک مساوی داشت که بازی که در داماش برگزار شد بدون گل با نتیجه 0-0 به پایان رسید اما در نیم فصل دوم که صبا میزبان بود داماش تنها با به ثمر رساندن یک گل پیروز میدان شد و صبا 1-0 نتیجه را واگذار کرد.

در فصل دوازدهم هر دو بازی این دو تیم مساوی شد در یک بازی با نتیجه 1-1 و در بازی دیگر که توپ های زیادی وارد دروازه شد ولی برند نداشت 3-3 به پایان رسید.
 
بازی این 2 تیم از ساعت 18 روز جمعه آغاز می شود.

**فولاد - مس
 
 

فولاد خوزستان و مس کرمان، در 8 بازی قبلی خود که مقابل هم قرار گرفتند مس 4 برد و فولاد 2 برد و 2 مساوی کسب کردند.

در فصل نهم هر دو تیم در بازی هایی که داخل خانه خود انجام دادند پیروز میدان شدند که مس توانست 0-2 به پیروزی برسد و فولاد هم 0-4 مس را در خانه خود شکست داده و حریف خود را دست خالی بدرقه کرد.
در لیگ دهم هم مانند لیگ نهم هر دو تیم بردها را بین خود تقسیم کردند.

مس1-0 فولاد در را در خانه خود شکست داد و با همان نتیجه 1-0 در خانه فولاد شکست خورد و همه دو تیم از 6 امتیاز هر کدام 3 امتیاز کسب کردند اما فصل یازدهم نتایج بیشتر به نفع تیم مس رقم خورد و در بازی که میزبان بازی با فولاد بود مس فقط توانست یک امتیاز از این بازی بگیرد و نتیجه 1-1 به پایان رسید اما در بازی که در خانه فولاد انجام شد.

مس توانست 3 امتیاز از بازی را بگیرد و دست پر از خانه فولاد به کرمان برگردد در فصل دوازدهم هم فولاد در دو بازی که انجام شد توانست فقط امتیاز بگیرد که در آن بازی مقابل مس 0-0 به پایان رسید اما در خانه خود باز هم 3 امتیاز را تقدیم به مس کرد و 1-0 نتیجه را واگذار کرد.

اما شرایط این بازی کمی با بازی های قبلی تفاوت دارد به دلیل اینکه تا الان فولاد یک شکست بیشتر نداشته و در صدر جدول لیگ برتر قرار دارد شاید این بار به راحتی 3 امتیاز را به مس هدیه نکند.
 
بازی این 2 تیم از ساعت 18 روز جمعه آغاز می شود.

 
** استقلال خوزستان - سپاهان
 
 
 
استقلال خوزستان جمعه شب در ورزشگاه تختی اهواز ساعت 18.45 میزبان تیم سپاهان است.

استقلال خوزستان که اولین حضور خود را در این دوره از رقابت ها تجدید می کند.

جمعه شب بازی سختی پیش رو خواهد داشت و میزبان تیم سپاهان است که در این فصل عملکرد خوبی نسبت به دوره های گذشته نداشته و تلاش برای بهبودی اوضاع خود می کند.
 
بازی این 2 تیم روز جمعه و از ساعت 18:45 آغاز خواهد شد.

**پرسپولیس – گسترش فولاد
 
 

تیم های پرسپولیس و گسترش فولاد برای اولین بار در ورزشگاه آزادی ساعت 18.40 به مصاف هم می روند.

تیم گسترش فولاد که اولین حضورش را در لیگ برتر فصل سیزدهم تجربه می کند جمعه در ورزشگاه آزادی ساعت 18.40 میهمان تیم پرسپولیس است.

پرسپولیس هم برای سر و سامان دادن به جایگاه خود در جدول تمام تلاش خود را برای پیروزی می کند.
 
بازی این 2 تیم روز جمعه از ساعت 20 در ورزشگاه آزادی برگزار می شود.
 
**سایپا- نفت تهران
 
 
 
تیم های سایپا و نفت تهران در 6 بازی قبل که مقابل هم قرار گرفتند بازی پر گلی را به اجرا نگذاشتند و توانستند 4 مساوی 0-0 و یک برد نفت تهران و یک برد سایپا کسب کردند.

در فصل دهم که سایپا و نفت تهران مقابل هم قرار گرفتند در دو بازی که انجام دادند و بدون این که دروازه دو تیم بلرزد 0-0 به پایان رسید.

در فصل یازدهم هم دو بازی یک مساوی و یک برد داشت که در بازی که در خانه سایپا برگزار شد 0-0خاتمه یافت اما در بازی که نفت تهران میزبان بود خود این تیم پیروز میدان بود و توانست 2 گل به سایپا بزند.

اما در فصل دوازدهم این بار سایپا بود که توانست با به ثمر رساندن یک گل از میهمان خود پذیرایی کند و 3 امتیاز کسب کند اما باز هم در بازی که در خانه نفت صورت گرفت با نتیجه 0-0 به پایان رسید.

اما در آخرین بازی روز شنبه از ساعت 18:40 این 2 تیم ئر ورزشگاه تختی به مصاف هم می روند.
برچسب ها: هفته ی ، نهم ، پنج شنبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار