رئیس پژوهشکده مطالعات راهبردی فرهنگ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همایش علمی پژوهشی آموزه‌های سیاسی امام رضا (ع) اهداف بنیاد را محقق می‌سازد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، مجید توسلی با بیان اینکه همایش عملی پژوهشی امام رضا (ع) امسال بهتر از پارسال برگزار شده است، اظهار کرد: این همایش بنیاد امام رضا(ع) را به اهداف خود نزدیک‌تر کرده است.

وی افزود: امسال نیز آثار خوبی به دبیرخانه این همایش رسیده و سطح مقالات رسیده و نیز سطح برگزاری همایش روند رو به رشد داشته و ارتقا یافته است.

توسلی تصریح کرد: همایش عملی پژوهشی امام رضا(ع) از سری برنامه‌های یازدهمین جشنواره امام رضا(ع)  است که توسط بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) از چند سال اخیر در دستور کار قرار گرفته است و با هدف افزایش معرفت عموم به جایگاه امامت و ولایت  در حال فعالیت است.

وی گفت: با توجه به سابقه کوتاه این برنامه‌ها، نمی‌توان توقع داشت آثار خوب و در سطح عالی توسط پژوهندگان به دبیرخانه ارائه شود و به همین لحاظ و در مرحله نخست کیفیت و نیز کمیت آثار خوب  ارزیابی می‌شود.

رئیس پژوهشکده مطالعات راهبردی فرهنگ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: بنیاد برای تحقق اهداف خود در معرفت افزایی و ارتقای بصیرت دینی و سیاسی عموم به جایگاه واقعی امامت  و ولایت، چشم اندازهای کوتاه و بلندمدت تهیه کرده است و تا کنون روند فعالیت‌ها در این زمینه سامان یافته شده و سرعت رسیدن به این اهداف نیز خوب و رو به رشد بوده است.

وی افزود: بنیاد هر سال فعالیت‌های انجام شده در سال‌های گذشته را تحلیل و بررسی می‌کند و آنچه در مقالات و آثار رسیده در همایش امسال نیز قابل مشاهده است، رشد در سطح مقالات  رسیده است.

توسلی تصریح کرد: البته  پیش از این پژوهش‌ها و کارهای تحقیقاتی در سیره امام رضا(ع) بسیار صورت گرفته است اما این پژوهش‌ها در حوزه‌ی متخصصان و اهل فن بوده و به عموم مردم تعمیم نیافته است، بنابراین در صدد هستیم تا با برپایی این جشنواره‌ها و همایش‌ها انجام پژوهش‌ها به حوزه عموم مردم کشیده شود.

وی گفت: هر ساله میلیون‌ها زائر به مشهد الرضا سفر می‌کنند و شمارششان از حاجیان مکه نیز بیشتر است بنابراین ضروری است تا این زیارت‌ها  و ارادت‌ها با معرفت انجام شود و  تحقق این اتفاق نیز با انجام پژوهش‌ها و تبیین سیره آن امام همام انجام پذیر است./ج1

برچسب ها: محقق ، وزارت ، زائر ، مکه ، تحلیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.