چنانچه انسجام زنجیره دارویی حفظ نشود با تغییر مدیریت‌ها سلیقه‌ای در این حوزه عمل خواهد شد.

دکتر محمود فاضل، عضو شورایعالی سازمان نظام پزشکی کشور در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه تمام اتفاقات حوزه دارویی اعم از مطالبات و ایرادات با نظم‌دهی به حوزه سیاست ملی جامع‌نگر کشور شکل می‌گیرد بیان داشت:‌  اگر غیر از این سیاست‌ها تدوین شود جزیره‌ای عمل کرده و انسجام و وحدت از بین خواهد رفت. 

وی با بیان اینکه نیازمند سیاست دارویی مدون قابل انعطاف و سیال هستیم گفت: سیاست ملی دارویی کشور باید منبعث از سیاست نظام سلامت با حضور تمامی مسئولان مربوطه باشد تا امکان تغییرات به حداقل کاهش یابد. 

وی همچنین به گردش مالی بیش از 5 هزار میلیارد تومان سال 91 در حوزه دارو اشاره کرد و اظهار داشت:‌ 70 میلیون دلار داروی آزاد شده از گمرک بخش کوچکی از بازار دارویی را اشباع می‌کند و نیازمند سیاست‌های مستمر برای بهبود اوضاع دارویی هستیم. 

وی همچنین با اشاره به همکاری بخش خصوصی در این حوزه خاطرنشان کرد: سازمان نظام پزشکی آمادگی کامل دارد تا نظام تجربه، توان و دانش خود را در اختیار نظام سلامت و حوزه دارویی بگذارد و همکاری بخش دولتی و خصوصی در کنار هم می‌تواند موجب رخداد اتفاقات مطلوبی باشد. 

به گفته عضو شورایعالی سازمان نظام پزشکی هم‌اکنون بار تمامی اتفاقات نظامی دارویی بر روی بخش خصوصی است. /ح


برچسب ها: دارو ، بیمه ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار