همايش دوسالانه انجمن مطالعات جوامع فارسي زبان در سارايوو امسال با بزرگداشت «محمود دولت آبادي» همراه است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ همايش دوسالانه انجمن مطالعات جوامع فارسي زبان در سارايوو امسال با بزرگداشت «محمود دولت آبادي» همراه است.

محمود دولت آبادي، به عنوان نويسنده سرشناس ايراني در قرن هاي 20 و 21 ميلادي امسال به عنوان ميهمان وي‍‍‍ژه در ششمين همايش دوسالانه انجمن مطالعات جوامع فارسي زبان كه از روز يكشنبه، اول سپتامبر، در شهر تاريخي سارايوو در بوسني آغاز شده، حضور دارد.

در اين همايش كه تا ششم سپتامبر ادامه خواهد داشت، بيش از 250 شخصيت علمي از بيش از 20 كشور از آسيا ، اروپا و امريكاي شمالي حضور دارند و در قالب 46 نشست تخصصي به بيان نظرها و انديشه هاي خود مي پردازند. در حاشيه اين همايش كه امسال با رياست پروانه پورشريعتي برگزار شده است، علاوه بر اجراي موسيقي كلاسيك ايراني، نمايشگاهي از صدها نسخه خطي ارزشمند كه از ميان هزاران نسخه خطي فارسي موجود در كتابخانه هاي شهر سارايوو انتخاب شده اند، برگزار شده است.

محمود دولت آبادي، نويسنده معاصر ايراني و خالق رمان برجسته«كليدر» است. او پيش از اين هم نامزد جايزه بوكر آسيا در جشنواره كتاب سنگاپور بود. دولت آبادي همچنين برنده لوح زرين 20 سال داستان نويسي، در سال 1376 و جايزه يك عمر فعاليت فرهنگي در نخستين دوره جايزه ادبي يلدا در سال 1382 بود./ي2

منبع:روزنامه اعتماد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار