سخنگوی بان کی مون با تاکید بر اینکه راهکار نظامی در خصوص سوریه مدنظر نیست، عنوان داشت که بهترین راهکار برای حل این پرونده سیاسی است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، مارتین نسیرکی، سخنگوی بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در کنفرانس خبری خود عنوان داشت که این سازمان به اقدامات انسان دوستانه خود در سوریه و کشورهای همسایه تا زمانی که بتواند ادامه می‌دهد.
وی در ادامه افزود: بان کی مون با لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه، در این خصوص رایزنی کرده و مذاکرات وی با رهبران برجسته جهان در زمینه مساله سوریه همچنان ادامه دارد.
سخنگوی بان کی مون تاکید کرد: دبیرکل سازمان ملل از نقش شورای امنیت در خصوص مخالفت با استفاده از سلاح شیمیایی قدردانی کرد. ما هیچ چارچوب زمانی خاصی را برای فعالیت بازرسان سازمان ملل در خصوص استفاده از این سلاح‌ها در سوریه مشخص نمی‌کنیم و در سریع‌ترین زمان ممکن این کار را انجام می‌دهیم.
وی در خصوص ادعای آمریکا مبنی بر داشتن مدارکی که نشانگر استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه است، عنوان داشت: سازمان ملل تنها سازمانی است که می‌تواند در خصوص استفاده یا عدم استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه به صورت مطمئن و شفاف نظر دهد. راهکار نظامی در خصوص سوریه مدنظر نیست و راهکار سیاسی بهترین گزینه است.
این مقام مسئول عنوان داشت: در صورت اثبات استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه شورای امنیت اقدامات لازم را در این خصوص تعیین می‌کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار