وزیر امور خارجه کشورمان گفت: کنگره آمریکا نمی تواند اجازه حمله به سوریه را دهد؛ حمله از نظر حقوق‌بین الملل ممنوع است.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان امروز بعدازظهر پس از پایان جلسه هیئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره سخنان باراک اوباما که دیروز پخش شد گفت: کنگره آمریکا نمی تواند اجازه حمله دهد؛ حمله از نظر حقوق بین الملل ممنوع است و تنها شورای امنیت سازمان ملل متحد در شرایط خاصی می تواند اجازه اقدام جمعی تحت  فصل 7 منشور شورای امنیت که نیاز به مصوبه این شورا را دارد اقدام کند.
 
وی افزود: اوباما نمی تواند حقوق بین الملل را به حساب خود تسخیر و تعدیل کند و به دولت آمریکا این اجازه را دهد که تحت هر شرایطی بتواند از آن استفاده کند.  
 
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: اگر موضوع حقوقی را هم در این بحث کنار بگذاریم،حضور در این منطقه آتشی را روشن می کند که خاموش کردن آن بسیار دشوار خواهد بود و عاقلانه آن است که اوباما در فرصت چند روزه که برای خود ایجاد کرده استفاده کند تا یکبار دیگر در این زمینه مجددا تصمیم گیری کند زیرا جنگ افزاری به نفع هیچ کس نیست. 

ظریف درباره سفر آینده رئیس جمهور به نیویرک گفت: این سفر از نظر وزارت امور خارجه قطعی است و رئیس جمهور اعلام کردند که کارهای این سفر انجام شود ولی حضور رئیس جمهور مشخص نیست.

انتهای پیام/
برچسب ها: ظریف ، حمله ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار