حاج‌علی‌اکبری گفت: از این به بعد شهید اسماعیل هنیه برای جبهه کفر و استکبار برای دشمنان بسیار خطرناک‌تر و برای مقاومت فلسطین و دوستان الهام بخش‌تر خواهد بود.

حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری خطیب نماز جمعه تهران اظهار کرد: مطلب اول را دباره تنفیذ حکم رئیس جمهور است. بعد از شهادت رئیس جمهور محبوب امور کشور به درستی عملی  شد و همه چیز در زمان بندی خود و قانونی انجام شد و اکنون در مرحله تشکیل دولت هستیم.

وی گفت: همه می‌دانیم که این مسیر بعد از آن حادثه شهادت رئیس جمهور در هر جای دنیا بود آن کشور با مشکلات زیادی مواجه می‌شد و این از برکات ولایت فقیه و حکومت اسلامی ما و حفظ حقوق ملت است که حاصل همکاری امامی حکیم و ملتی شجاع بود.

وی افزود: در شرایط فعلی که مقدمات برای تشکیل دولت جدید در حال انجام است در مسیر طی شده نقش اعضای دولت سیزدهم قابل توجه است که با همت و قدرت امور جاری کشور را عملی کردند و صمیمانه از این عزیزان تشکر می‌کنم.

حاج علی اکبری گفت: در این بین نقش برجسته‌ای دکتر مخبر داشتند و این خدمات در خاطرمرم می‌ماند که با مجاهدت و آرامش و با همت از عهده این مسئولیت بر آمدند.

وی افزود: دولت و رئیس جمهور محترم جدید در برابر خودشان الگوی روشن و پسندیده دارند و آن دولت سیزدهم و خدمات این عزیزان است. این دولت ویژگی‌های مهمی داشتند که رهبری نیز به آن اشاره کردند. مانند مردم بودند و  مشکلات مردم و اعتقاد واقعی به ظرفیت‌ها در اولویت ایشان بود و  در سیاست خارجی عزت و تعامل را برقرار می‌کرد و امیدوارم دولت آینده به این‌ها توجه داشته باشد.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: به برادر عزیزمان آقای پزشکیان انجام مراسم حکم تنفیذ ریاست جمهوری را از دست رهبر عزیزمان تبریک می‌گوییم. مخصوصا با تعبیر‌هایی که رهبر عزیز ما به ایشان داشتند این نگاه بسیار مغتنم است. در جلسه تحلیف هم سوگند را در حضور نمایندگان ملت ابراز کردند. سوگند سنگین و پر محتوایی است و امیدواریم این عهد بزرگ انشالله به سلامت به مقصد برسد.

وی افزود: ما از آقای پزشکیان مواضعی صریح و انقلابی شنیدیم و این‌ها برای ما شوق انگیز است و همچنین از جبهه مقاومت حمایت قاطعی کردند و امیدواریم در این عهد بمانند و در تحقق این آرمان‌های بزرگ همه ما در کنار ایشان هستیم.

حاج علی اکبری افزود: انتخاب کابینه اولین و مهمترین آزمون برای رئیس جمهور ما است که با کمک مجلس باید به سرانجام برسانند. رهبری ما معیار‌ها و شاخص‌هایی را تعیین کردند برای کسانی که می‌خواهند مسئولیت‌ها را بر عهده بگیرند. این افراد باید امیدوار به آینده و امین باشند. داشتن نگاه ملی و غرق نبودن در مسائل جناحی سیاسی و کارآمد بودن از جمله شاخص‌ها برای انتخاب وزار است و امیدواریم انشالله انتخاب وزرا نیز به شکلی صحیح و درست انجام شود. در انتها دولتی مطلوب برای خدمت عاشقانه و خالصانه به ملت عزیز فراهم شود.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به شهادت اسماعیل هنیه اظهار کرد: موضوع مهم دیگر ما شهادت اسماعیل هنیه عزیز آن هم در ایران اسلامی و در تهران است. این آخرین حلقه از جنایت‌های باند کثیف و جنایت کار صهیونیست است. واقعیت چنین اقدامات صهیونیست‌ها آن است که آن‌ها بقایای خود را که همان قدرت بازدارندگی است را از دست داده‌اند. به ویژه بعد‌ از عملیات طوفان الاقصی. نتیجه آن شده که این رژیم دارد دست و پا می‌زند و تنها اثر هم آن است که بیشتر در منجلاب خود گرفتار شده و به نقطه پایانی نزدیک شده است.

وی ادامه داد: صهیونیست‌ها بدانید به زودی با انتقام خداوند متعال روبه رو می‌شوید. تفسیر این رفتار‌های ناجوانمردانه طی ۱۰ ماه گذشته همین است. بیش از ۴۰ هزار مسلمان را به شهادت رسانده‌اند و از صلاح‌های نامتعارف استفاده می‌کنند. نزدیک به ۷۰ درصد از زندگی مردم را نابود کردند به بیمارستان و اردوگاه‌های عمومی  حمله کردند و بیش از ۳۰۰ خبرنگار را به شهادت رساندند.

حاج علی اکبری تاکید کرد: صهیونیست‌ها گرفتار اختلاف داخلی هستند و نا امنی گسترده بر سزمین‌های اشغالی صورت گرفته و رسوایی جهانی در پیش افکار افکار عمومی جهان خصوصا جامعه جهانی برای آن‌ها پیش آمده. بالاخره مواجه با جبهه عظیم مقاومت شکل گرفته و این جبهه اکنون برای آن‌ها کابوس شده و از استیصال دست به چنین اقدامات وحشی‌گری می‌زنند.

حاج علی اکبری گفت: این مجاهد بزرگ شخصیتی ممتاز، بااخلاق، مومن، شجاع و مجاهد بود. حاج اسماعیل عزیز ما به آرزوی بزرگ خود رسید.  از این به بعد شهید اسماعیل هنیه برای جبهه کفر و استکبار و دشمنان بسیار خطرناک‌تر و برای دوستان الهام بخش‌تر خواهد بود.

وی ادامه داد: دستان گره خورده آن شهید بزرگوار با رئیس جمهور ما نماد از اتحاد ایران اسلام با ملت فلسطین است و در ایران شهادت این عزیز بهانه‌ای شد برای تجلی بیشتر روحیه ضد صهیونیستی. این ترور در ایران حماسه‌ای ساخت از حضور شورانگیز مردم همراه با نمازی که امام عزیز ما به روح آن شهید بزرگوار تقدیم کردند.

حاج علی اکبری گفت: اکنون ملت عزیز ما منتظر آن انتقامی هستند که رهبر عزیز ما اشاره کردند و انشالله یاران امام عملیات وعده صادق ۲ رو در زمانی مناسب بسیار قاطع‌تر عملی خواهند کرد.

وی در انتها گفت: صهیونیست‌ها بدانند خودشان خواستند. آن‌ها اکنون کابوس انتقام روزگارشان را سیاه کرده است. حزب الله آمده  و دلاوران یمن و حشد الشعبی عراق محیا هستند  برای آن اتفاق بزرگ که در وقت خود عملی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار