مجهزترین پیست دوچرخه سواری کشورمان این روزها شرایط عجیبی دارد و گویا هنوز رکابزنان نتوانسته اند از پتانسیل بزرگ آن استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار ورزش باشگاه خبرنگاران: پیست دوچرخه سواری مشهد در مجموعه ورزشی ثامن الائمه (ع) اولین پیست استاندارد 250 متری در کشور محسوب می شود.

این پیست از سال 1388 افتتاح شده است ولی تاکنون هیچ گونه مسابقات رسمی در این مجموعه برگزار نشده است زیرا مشکلات زیادی در این پیست به چشم می خورد که همین مسائل باعث خرابی این مجموعه شده است.

بر اساس اين گزارش، رکابزنان مشهدی تنها 3 ماه در سال و ایام تابستان در این مجموعه می توانند به تمرینات خود بپردازند، اما در باقی ماههای سال به دليل تغییرات آب و هوایی و عدم تجهیزات مناسب این ورزشگاه از قبیل نداشتن سقف مناسب و کناره های مجهز برای امنیت رکابزنان، باعث بلااستفاده شدن از این پیست می شود.

پس از پيگيري و بررسی های انجام شده، مشخص شد که مشکلات این ورزشگاه از کم کاری مسئولان وزارت ورزش مشهد آب می خورد.

لازم به ذکر است: با مشاهده این اوضاع به این موضوع پی می بریم که مسئولان مشهدی در سال 88 تنها برای اینکه باری از روی دوش خود بردارند، این مجموعه را افتتاح کردند و اتفاقات و کمبودهای پس از افتتاح گویا باید خود به خود حل شود. این در حالی است که مسئولان با کمک های مالی و ملاحظات خود می توانند این مشکلات را ریشه کن کنند تا رکابزنان مشهدی جایی برای تمرینات و مسابقات خود داشته باشند. می توان گفت، کشورمان دارای قهرمانان به نام در عرصه های آسیایی و المپیک است در صورتیکه کشورهای همسایمان مانند قهرمانان ملی ما را در اختیار ندارند و فقط از امکانات ورزشی مجهزی برخوردار هستند.

با ادامه بی توجهی مسئولان مشهدی در این خصوص باروح، رئیس هیئت دوچرخه سواری مشهد در مصاحبه ای با خبرنگار ما اظهار داشت: مجهزترین پیست استاندار کشورمان با وجود مشکلات عدیده ای که در پیش رو دارد توانستیم اولین مسابقه برای خود (با نام جایزه بزرگ) را پس از 4 سال به صورت رسمی برگزار کنیم که در این رقابت ها قهرمانان به نام رشته پیست شرکت داشتند و با هم فکری مسئولان و کمک فدراسیون در چرخ سواری این مسابقه به بهترین نحو برگزار شد.

وی در ادامه گفت: یکی از مشکلاتی که این پیست را از استاندار بودن دور می کند مسیر ورودی آمبولانس به مجموعه است، زمانیکه برای اولین بار مسابقات رسمی جایزه بزرگ را برگزار کردیم برای برقراری امنیت پزشکی رکابزنان، قصد آوردن آمبولانس به محل مسابقات را داشتیم که متوجه ایراد بزرگ مسیر ورودی شدیم این مسیر با اینکه برای ورود آمبولانس طراحی شده بود اما کوتاهی سقف مانع از عبور و مرور آمبولانس می شد به ناچار آمبولانس را بیرون از مجموعه اسکان دادیم.

مسئولان باید هنگام طراحی یک مجموعه به صورت فنی و مهندس در مورد خصوصیت مکانی بياندیشند زیرا در حال حاضر به جای آمبولانس، ماشین نعش کش از ورودی در نظر گرفته شده برای رکابزنان عبور مي کند.

وی در پایان افزود: در خلال مسابقات جایزه بزرگ از سوی مسئولان فدراسیون به هیئت دوچرخه سواری مشهد پیشنهاد داده شد پس از برطرف کردن مشکلات این پیست می توانیم در آینده ای نه چندان دور میزبان رکابزنان در مسابقات آسیایی باشیم./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۱۱ شهريور ۱۳۹۲
پس یعنی با قصد قبلی مسیر را اینطور طراحی کرده اندکه هر کی خورد زمین بفرستنش قبرستان!!!
آخرین اخبار