سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: از ویژگی های بارز شورای سوم آن است که هیچ یک از اعضا با تصمیم از قبل گرفته شده در شورا حضور پیدا نمی کردند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران خسرو دانشجو سخنگوی اسلامی شهر تهران در نشست خبری امروز خود با اشاره به آخرین جلسه علنی شورای سوم شهر تهران اظهار داشت: امروز آخرین جلسه شورای سوم برگزار شد و طی این جلسه همکاران نکاتی را اشاره کردند و نتیجه آن این بود که همه از این 6 سال فعالیت شورا به نیکی یاد می کردند.

وی ادامه داد: دوره فعالیت شورای سوم شهر تهران با فراز و نشیب فراوانی روبرو بود و از گرایش ها و سلایق بسیاری در شورا نماینده وجود داشت که در نگاهی از دور این گونه برداشت می شد که این شورا با چالش های سیاسی روبرو باشد اما امروز مشاهده می شود که نگاه شورا بیشتر کارشناسی بود و در حوزه مسائل سیاسی حداقل ورود را داشته است و گواه آن این است که با این تنش ها و اختلاف نظرهای موجود در 6 سال گذشته بازتاب آن در شورا نبود و جلسه به صورت منظم برگزار شد.

به گفته سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در 6 سال فعالیت شورا هیچ یک از اعضا با تصمیم از قبل گرفته شده حضور پیدا نمی کردند و حتی گاهی با حضور در شورا نظرشان تغییر می کرد و این موضوع محقق نمی شود مگر با نگاه کارشناسی صرف که امیدواریم شورای چهارم با ادامه این رویه بتواند به احسن کار خود بپردازد و ثمرات خوبی را برای شهر داشته باشد.

وی افزود: اختلاف نظر همیشه وجود دارد و شورا تشکیل می گیرد برای حل همین اختلاف نظرها و فلسفه وجودی شورا نیزهمین است و قطعاً در شورای چهارم نیز ممکن است اختلاف نظرهایی وجود داشته باشد که امیدواریم در فضای آرام ثمرات مطلوبی برای شهر باقی بماند.

دانشجو در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر تکلیف موضوعات ناتمام مطرح شده در شورای سوم و معلق ماندن آن ها در شورای چهارم بیان داشت: شورا اگر قرار بود فعالیت مقطعی داشته باشد ممکن بود این اتفاق بیافتد اما شورا جریان دارد و سوالاتی که در شورای سوم وجود داشته در شورای چهارم نیز با همان حساسیت وجود دارد و قطعاً پیگیری خواهد شد.

دانشجو در ادامه با اشاره به سیر صعودی شورا بیان کرد: از شروع فعالیت شورا دوم تا پایان شورای سوم سیر صعودی وجودداشت اما تا نقطه مطلوب فاصله داریم و حرکت شورای سوم در جهت نیل به هدف واحد رو به جلو بوده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تعامل شهرداری و دولت خاطر نشان کرد: قطعاً هم سویی و هم فکری شهرداری و دولت در اداره شهر بسیار کمک کننده است اما این به این معنی نیست که باید نگاه سیاسی شهرداری کاملاً منطبق با دولت باشد و می تواند نگاه های متفاوتی وجودداشته باشد اما آنچه مهم است وجود همکاری مطلوب است./ل

برچسب ها: شورا ، سخنگو ، دانشجو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار