معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران گفت: هنوز زمینی برای احداث آرامستان جدید در تهران نهایی نشده است.

حسین نظری امروز در حاشیه دویست و شصت و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران درخصوص وضعیت نظارت سطح شهر تهران اظهار کرد: هنگامی که می‌خواهیم موضوعی را مورد ارزیابی قرار دهیم نمی‌توانیم تنها با یک آیتم آن را ارزیابی کنیم.

وی ادامه داد: بی‌تردید تهران شهر تمیز و سرسبزی است، اما این به این معنا نیست که در نظافت اشکال و ایرادی وجود ندارد. در حال حاضر یک یا دو منطقه شهرداری تهران در حوزه نظافت ضعیف عمل می‌کنند، اما آنچه که برآورد از سامانه نظارتی ۱۳۷ است نشان می‌دهد که شکایت‌های شهروندان کاهش پیدا کرده است.

معاون شهردار تهران گفت: قطعاً ممکن است در بازه زمانی در تابستان اشکالاتی در حوزه نظافت ایجاد شده باشد، اما باید برای ارزیابی مقایسه‌ای داشته باشیم با اطراف شهر تهران و نابسامانی‌هایی که در حوزه نظافت وجود دارد.

نظری درباره اپلیکیشن نوماند ویژه جمع‌آوری پسماند خشک تصریح کرد: نوماند روز به روز آمار استقبال مردمی‌اش افزایش پیدا می‌کند، اما برای فراگیر شدن جای کار بسیاری وجود دارد و البته در حوزه رابطه کارفرما و پیمانکار نیز باید بازنگری‌هایی صورت بگیرد.

وی در تشریح لایروبی انهار و رودخانه‌های شهر تهران با شروع فصل بارش‌ها، گفت: از حدود ۱۰ روز پیش ابلاغیه لایروبی و آمادگی بارش‌ها به مناطق ارسال شده و پیگیر هستیم که در این حوزه همه به وظایف خود به درستی عمل کنند.

معاون شهردار تهران در پاسخ به پرسشی درباره نهایی شدن یکی از زمین‌های ویژه احداث آرامستان جدید در تهران تصریح کرد: برای مکان‌های جدید جهت احداث آرامستان هنوز زمینی قطعی نشده، اما برخی از مکان‌یابی‌ها پیشرفت بیشتری داشته است. بی‌تردید هر نقطه‌ای که از همه جوانب موضوعاتش حل و فصل شود قطعا به عنوان محل جدید احداث آرامستان اعلام خواهیم کرد. در این میان بحث نبود زمین از عوامل اصلی تاخیر در مسیر است چراکه ایجاد آرامستان در هر زمین و جغرافیایی ممکن نیست.

نظری همچنین درباره اعتراض تعدادی از پرسنل سازمان بهشت زهرا (س) و تاخیر در روند ارائه خدمات در این سازمان تاکید کرد: کارمندان بهشت زهرا (س) حقوق، اضافه کار و همه دریافتی‌های خود را گرفته بودند و تنها هزینه سفری بود که با تاخیر مواجه شده بود لذا به شخصه انتظار نداشتم صرفاً برای این موضوع کار مردم را زمین بگذارند. ما وظیفه داریم نسبت به پرداخت به موقع حقوق اقدام کنیم، اما کار مردم هم نمی‌شود روی زمین بماند.

وی درباره زمان بهره‌برداری از رود دره فرحزاد خاطرنشان کرد: این روددره در مهرماه به بهره‌برداری خواهد رسید. در حال حاضر نیز بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار