تور بازدید اصحاب رسانه از پل‌های عابر مکانیزه ظهر امروز با حضور مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران برگزار شد.

حق‌لطفی در نشست خبری این بازدید گفت: وظیفه ما احداث ابنیه در سطح معاونت و بالاتر از مناطق شهرداری تهران است. به عنوان یک بازوی اجرایی برای شهرداری تهران این فعالیت را دنبال می‌کنیم. سال ۱۴۰۱ وظیفه نگهداشت پل‌های سطح سواره رو تهران به ما محول شد.

مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران ادامه داد: در سطح شهر تهران حدود ۸۰۰ پل عابر پیاده وجود دارد؛ که چیزی حدود ۱۱۰ پل، مکانیزه است. در سنوات گذشته این پل‌ها توسط سازمان زیباسازی و ترافیک ساخته و بهره برداری شده است. روی هر پل ۴ بازو و حدود ۴۴۰ یونیت در سطح شهر تهران داریم. باتوجه به اینکه عمده پل‌ها توسط سرمایه گذاری با سازمان زیباسازی ساخته شده چند سالی تبلیغات روی عرشه این پل‌ها انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: غالبا ۲۰ نوع برند پله برقی داریم. در حال حاضر یکی از معضلات ما تنوع تعداد برند هاست. برخی از برند‌ها از رده خارج شدند و در ایران نمایندگی ندارند و دستگاه‌ها هم خراب شدند و نمی‌توانند سرویس بدهند. به این دلیل که آن برند‌ها الان حضور ندارند دچار مشکل بازسازی شده ایم.

حق‌لطفی با بیان اینکه پله‌هایی که ساخته شده بود برای این کاور داشت که شرایط فضای بیرون روی آن اثری نگذارد، ادامه داد: زمانی که وظیفه رسیدگی به این پروژه به ما منتقل شد سریعا به شناسایی پرداختیم. با همان الگویی که در نگهداشت پل‌های سواره رو در تهران عمل می‌کردیم این کار را نیز پیش بردیم. شهر تهران را به چهار منطقه تقسیم کردیم و یک پیمانکار نگهداشت برای آن در نظر گرفتیم. حدود ۵۰ درصد پله‌ها در آن زمان یعنی سال گذشته به دلیل نبود قطعات و سیستم نگهداشت خاموش بودند. در حال حاضر تقریبا میانگین را به ۸۰ درصد فعالیت رساندیم. استاندارد خاموشی پله‌ها حدود ۱۰ درصد است. علت این امر هم این است که در حال باز کردن یونیت‌ها هستیم و پله‌ها برای نصب باید خاموش باشد. سعی می‌کنیم با تلاش بیشتر به استاندارد ۱۰ درصد و در نهایت به مرز ۵ درصد خاموشی برسانیم.

مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران گفت: در زمانی که این پله‌ها در اختیار سازمان زیباسازی بود مورد اخذ محور قرار گرفت و ۶۵ دستگاه یونیت از ۴۵۰ دستگاه یونیت نوسازی شدند. در سال ۱۴۰۲ اخذ مجوز‌ها انجام شد و با یک شرکت بومی قرارداد خرید ۶۵ دستگاه یونیت منعقد شد. از اردیبهشت سال ۱۴۰۳ شروع به تعویض و بهسازی این پل‌ها کردیم و تمامی این دستگاه‌ها حداکثر تا ۱۵ مهرماه نصب و راه اندازی خواهد شد. ۵۱ دستگاه تا امروز نصب شده است و ۱۴ دستگاه دیگر بزودی وارد مدار خواهد شد.

وی اظهار کرد: قبلا روی پله‌های ثابت تعدادی آسانسور داشتیم که با مکان یابی ما ۲۰ دستگاه آسانسور برای پله‌های غیر مکانیزه نیاز داریم. ۱۵ دستگاه قبلی به تمامی از مدار خارج شده بود و بازسازی آن‌ها و اضافه کردن ۵ دستگاه دیگر در دستور کار ما قرار گرفته است.

حق لطفی با بیان اینکه برنامه جایگزین کردن پله‌های برقی با رمپ‌های فلزی از دیگر برنامه‌های ماست، عنوان کرد: قرارداد ساخت ۱۰ دستگاه در مرحله اول بسته شده که تا آخر سال فرایند ساخت و نصب تکمیل خواهد شد. قرارداد ساخت پل‌های بتنی پیش ساخته نیز «چیزی حدود ۱۳ دستگاه» که هم پله هم رمپ دارد منعقد شده است.

مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران در پایان گفت: در دراز مدت هدف ما ایجاد پله‌های رمپ دار است که سرویس دهی بهتری داشته باشد مگر جا‌هایی که نیاز به خدمت رسانی بیشتر دارد به نصب پله برقی و آسانسور می‌پردازیم. تا سال آینده نیز ۶۰ دستگاه پله برقی دیگر به این آمار اضافه خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار