مهمترین عناوین روز گذشته به شرح زیر می باشد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران 
باراک اوباما رئيس‌جمهوري آمريکا شب گذشته در عقب‌گردي واضح توپ را به زمين کنگره انداخت و اعلام کرد تا زمانيکه مجلس نمايندگان اين کشور مجوز حمله به سوريه را صادر نکند، حمله‌اي صورت نخواهد گرفت.
روزنامه واشنگتن تايمز امروز در مقاله‌اي به قلم "استفن دينان" نوشت باراک اوباما، رئيس جمهور آمريکا تصميم گيري درباره سوريه را به کنگره سپرد اما به نظر مي‌رسد اين قانون‌گذاران که خواستار شنيدن صدايشان در اين زمينه شده بودند، اکنون ديگر هيچ عجله‌اي براي تصميم گيري در اين زمينه ندارند.
روزنامه عربستاني عكاظ در ادعايي از درخواست روسيه از بشار اسد رئيس جمهور سوريه براي كناره گيري از قدرت خبر داد.
ائتلاف مخالفان سوريه امروز اعلام کردند اطمينان دارند کنگره آمريکا طرح حمله به سوريه را تصويب خواهد کرد.

توني بلر نخست وزير اسبق انگليس مخالفت پارلمان اين كشور با حمله نظامي به سوريه را تكان دهنده برشمرد.

اداره تحقیقات فدرال امریکا "اف بی آی" از بیم انتقام جویی شهروندان سوری مقیم این کشور در صورت اقدام نظامی واشنگتن علیه سوریه، اخیراً‌ جاسوسی از شهروندان سوری را افزایش داده است.
دولت کانادا اعلام کرد اين کشور مبلغ پنج ميليون و 300 هزار دلار به مخالفان سوري اختصاص داده است.
در گزارش شوکه کننده‌اي فاش شده است که سردبیر جدید بخش اخبار خاورمیانه بی‌بی‌سی(بنگاه شايعه پراکني انگليس) در راستای حمایت جانبدارانه این شبکه با ارسال ایمیل به همکارانش از آنها خواسته بود اخبار خود را به نفع صهيونيسم تنظیم کنند.
نبيل فهمي وزير امورخارجه مصر موضع اين كشور در قبال كمك هاي آمريكا را ابراز داشت. وزير امور خارجه مصر مخالفت کشورش را با حمله نظامي آمريکا و متحدانش به سوريه اعلام کرد.وی در بخش دیگری از سخنانش هرگونه مخالفت کشورش را با حمله نظامي آمريکا و متحدانش به سوريه اعلام کرد.
دفتر نخست وزيري فرانسه روز يکشنبه اعلام کرد ژان-مارک ارو ، نخست وزير اين کشور به منظور گفتگو درباره مسائل سوريه روز دوشنبه نشستي با مسئولان مجلس نمايندگان و مجلس سناي اين کشور برگزار مي کند.
هزاران تن از مردم بحرین با برگزاری تظاهراتی در منامه خواستار پایان دیکتاتوری در کشورشان شدند.
منابع خبري از وقوع انفجار يك خودروي بمب گذاري شده در استان صلاح الدين عراق خبر دادند.
روزنامه "يني شفق" چاپ ترکيه در گزارشي در پايگاه اينترنتي خود نوشت: انتظار مي رود حمله آمريکا به سوريه در 5 روز آينده آغاز شود.
بر اساس اظهارات برخی تحلیلگران نظامی آمریکا، در حمله احتمالی به سوریه از موشک های تام هاک استفاده می شود.
پاپ فرانسیس ، رهبر کاتولیک های جهان خواستار روز جهاني روزه و نماز براي صلح در سوريه شد .
يوانيس كاسولديس وزير امورخارجه قبرس مخالفت اين كشور با حمله نظامي به سوريه را ابراز داشت.
در حاليکه اوباما تصميم براي حمله نظامي به سوريه را به کنگره آمريکا واگذار مي کند، تصويب چنين حمله اي به هيچوجه قطعي نيست.
بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي در اظهاراتي از آمادگي اين رژيم براي هرگونه سناريوي احتمالي عليه سوريه خبر داد.

برچسب ها: بین الملل ، عناوین ، خبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار