منابع آگاه اعلام کردند، سفارت انگلیس در شهر واشنگتن از "جیل آبرامسون" سردبیر روزنامه نیویورک تایمز خواسته است تا کلیه اسناد و مدارک مربوط به ادوارد اسنودن و شریک زندگی وی را نابود کند و این درخواست انگلیس با سکوت آبرامسون روبرو شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از رویترز ، روز جمعه نیز سردبیر روزنامه گاردین انگلیس اعلام کرد، کلیه اسناد و مدارکی را که توسط ادوارد اسنودن در اختیار این روزنامه قرار گرفته روز 20 ژوئیه نابود شده است. مقام های این روزنامه نیز پیش از این توسط مقام های دولت انگلیس تهدید شده بودند.
سردبیر روزنامه گاردین افزود، ما مطلع شده ایم که سفارت انگلیس در واشنگتن با مدیران روزنامه نیویورک تایمز در اواسط اوت دیدار کرده اند و این دیدار 3 هفته پس از اقدام روزنامه گاردین در نابودی اسناد و مدارک مربوط به اسنودن انجام شده است.
سخنگوی سفارت انگلیس در واشنگتن نیز تاکید کرد، ما نمی خواهیم جزییات مربوط به تلاش های خود را در خصوص این مساله فاش کنیم ولی جای تعجب نیست اگر بخواهیم اقدامات لازم را در مقابل کسی که این اسناد و مدارک را در اختیار دارد، انجام دهیم.
وی افزود، ما بیانیه ای را در دادگاه انگلیس ارائه کرده ایم که توضیح می دهد چرا سعی داریم کپی های مربوط به 58 هزار سند اطلاعاتی سرقت شده را نابود کنیم این مساله با هدف حفظ امنیت عمومی و منافع ملی انگلیس است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار