گردشگري روستايي براي توسعه نيازمند صرف هزينه براي تقويت زيرساختهاست تا در راستاي آن منابع اقتصادي راستا تامين شود.

عاليه حکيم کارشناس ارشد برنامه ريزي توريسم در گفتگو با  خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: گردشگري روستايي تنها ظرفيت گردشگري کشور است که در صورت تقويت زيرساختها مي‌توان بنيان اقتصادي روستا را تامين کند.

وي گفت: اين سطح از گردشگري با توجه به ارتباط نزديکي که به جامعه انساني دارد نيازمند مديريت صحيح اما چند جانبه است که با سرمايه گذاري در تمام بخشها کمترين آسيب را به جامعه روستايي وارد کند.

اين کارشناس با بيان اينکه اولين گام موفقيت گردشگري روستايي شناسايي روستاهاي هدف است ادامه داد: با صرف زمان و هزينه در شناسايي روستاهاي هدف گردشگري اولين گام اين سطح از گردشگري به درستي برداشته مي شود که اين مهم سبب صرفه جويي در مکان هايي است که هيچ زيرساخت اصولي براي جذب گرذشگر ندارند.

حکمي تاکيد کرد: صرف هزينه براي حفظ محيط زيست روستاهاي هدف گردشگري سب حفظ منابع روستايي در راستاي انجام فعاليتهاي اقتصادي از جمله احداث کمپ گردشگران مي شود.

وي اضافه کرد: در حال حاضر گردشگري روستايي فقط در شمال کشور فعال است با توجه به رتبه نخست ايران در تنوع روستايي با برنامه ريزي توريسم مي توان اين پتانسيل را به تمام کشور منتقل کرد.

وي خاطرنشان کرد: توجه به احداث راههاي روستايي، تقويت تعاوني هاي دهياران در سطح گردشگري، استفاده از نظر برنامه ريزان توريسم و  روستايي و استفاده از فن آوري هاي روز در جذب گرذشگران روستايي از جمله زيرساختهايي است که تقويت آن اقتصاد روستاها را سامان ميدهد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: روستایی ، مدیریت ، منابع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار