گردشگري روستايي در مازندران باید توسعه یابد.

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری با بیان اینکه مازندران از ظرفیت های بالایی در بحث گردشگری برخوردار است گفت: آب و هواي مساعد ، نزديكي به پايتخت ،6 راه مواصلاتي بكر و زيبا ، تنوع اقليمي و مهمان نوازي مردم استان از دلايل افزايش ماندگاری و اقامت گردشگران بوده است.

فرزانه افزود: آب و هوای مناسب،جاذبه های بکر فرهنگی،تاریخی و طبیعی ،بافت سنتی روستاها ، صنایع دستی و هنرهای سنتی و از همه مهمتر روحیه مهمان نوازی روستاییان مازنی مهمترین عامل جذب گردشگر در روستاهای استان است.

وی تصریح کرد: 17 روستای بکر استان با شاخص های گردشگری گوناگون ازجمله فرح‌آباد ساري ، آسيابسر بهشهر ،لاويج و یوش ‌نور،گرسماسر ،جواهر ده و برسه رامسر، دو هزار تنكابن، گل محله و کرد کلا جويبار، هندوكلا،آب اسک،آب گرم لاریجان و امامزاده عبدالله آمل، كندلوس چالوس،کجور نوشهر و لاجيم و ورسک سوادكوه به دلیل وجود قابلیت های فرهنگی،تاریخی،طبیعی و زیست محیطی به عنوان روستاهاي توريستي مشخص شده که بیشترین مقصد گردشگران بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه گردشگري روستايي در مازندران شكوفا شد گفت:برخی روستاها نیازمند زیرساخت های اولیه هستند که باید با هماهنگی استانداری و دستگاه های مرتبط از محل اعتبارات تملک دارایی باید اقدام شود./س

برچسب ها: توسعه ، گردشگری ، روستایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.