کاخ سفید از دو تدبیر نظارتی جدید برای محدود کردن قانون حمل سلاح گرم در آمریکا خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاری فرانسه، دولت آمریکا با ارائه این طرح ها به عنوان راهکاری موقت در مقابل انفعال نمایندگان کنگره، ابراز امیدواری کرد این تدابیر خلأ قانونی موجود را که تا کنون اجازه می داد هر شرکتی بدون انجام تحقیقات درباره پیشینه افراد بتواند صاحب اسلحه شود ، پر کند.

کاخ سفید اعلام کرد از این پس باید پیشینه افراد مرتبط با شرکت هایی که به چنین سلاح هایی دسترسی دارند ، مورد بررسی قرار گیرد هر چند این افراد این سلاح ها را به صورت شخصی خریداری کرده باشند.

طرح دیگر به ورود تسلیحات جنگی به خاک آمریکا از کشورهای خارجی و برای اشخاص حقیقی مربوط می شود که البته در موارد خاص از جمله در مورد موزه ها ، استثنائاتی وجود خواهد داشت.
بنا به اعلام کاخ سفید از سال 2005 ، 250 هزار سلاح از این دست وارد آمریکا شده است.

به رغم چهار ماه تلاش دولت باراک اوباما در بحبوحه کشتار در مدرسه ای در شهر نیوتاون (ایالت کنتیکت در شمال شرقی آمریکا) در دسامبر 2012 ، سنای آمریکا هفدهم آوریل اصلاح قوانین مربوط به حمل سلاح گرم در این کشور را رد کرد.

باراک اوباما این روز را "روز ننگ واشنگتن" نامید و وعده داد برای تصویب این اصلاحیه تلاش بیشتری کند.

جو بایدن ، معاون رئیس جمهور آمریکا مسئولیت یافت تدابیری در جهت مقابله با خشونت با سلاح گرم ، که حق مالکیت آن براساس قانون اساسی به شهروندان داده شده است ، بیندیشد.
وی روز پنجشنبه با ارائه این تدابیر گفت اگر این طرح در کنگره به تصویب نرسد ، تلاش می شود در کنگره آینده به تصویب برسد.

انتخابات پارلمانی آینده آمریکا نوامبر 2014 برگزار می شود.
برچسب ها: کاخ سفید ، سلاح گرم ، حمل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار