هماهنگي طرح هاي آب و خاک از جمله اقداماتي است که سبب شناخت دقيق منابع آب در راستاي توسعه کشاورزي مي شود.

داود يار محمدي کارشناس کشاورزي در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ با اشاره به اهميت مديريت منابع آب در کشور گفت: هماهنگي طرح هاي اب و خاک از جمله اقداماتي است که سبب شناخت دقيق از منابع آب در راستاي توسعه کشاورزي مي‌شود.

وي گفت: براي اين هماهنگي نياز به بررسي آمار دقيق حوزه هاي آبخيز داريم که با کمک آن مي توان مراکز حساس به بحران ان را مديريت کرد.

يارمحمدي با بيان اينکه  مديريت آب در کشاورزي نيازمند برنامه ريزي بلند مدت است ادامه داد: در ايران به دليل شرايط اقليمي ميزان و سال آبي محدود است به همين منظور با يک برنامه ريزي بلندمدت چند وجهي مي توان زمينه هاي بهره برداري پايدار از منابع موجود اب را فراهم کرد.

وي با تاکيد آب عامل محدود کننده توليد دربخش کشاورزي است.

وي با تاکيد بر عاملي آب به عنوان عاملي محدود کننده توليد در بخش کشاورزي اظهار داشت: اکثر زمين هاي کشاورزي در کشور نياز به مديريت آب دارد و همين منظور اصلاح الگوي کشت در راستاي توسعه کشاورزي ديم از جمله اقداماتي است که سبب توسعه کشاورزي با کمترين منابع آب مي شود.

يار محمدي تصريح کرد: استفاده از ارقام گياهي مقاوم به کم آبي از جمله اقداماتي است که توجه به آن سبب توسعه مناطق خشک اما با خاک مرغوب مي شود.

اين کارشناس خاطرنشان کرد: تاسيس شهرکهاي صنعتي در راستاي حمايت از توليد ورود مکانيزاسيون به زمين هاي کشاورزي و روش هاي نوين آبياري از جمله اقداماتي است که انجام آن استفاده پايدار از منابع اب را براي کشور فراهم مي کند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: مدیریت ، منابع ، آّب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار