فرماندار شهرستان هیرمند گفت: در دومین روز از هفته دولت، 39 طرح و پروژه در زمینه‌های مختلف در این شهرستان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، سلطانعلی در مراسم افتتاح این پروژه‌ها در هیرمند اظهار کرد: در دومین روز از هفته دولت 39 طرح در زمینه کشاورزی، دامپروری، شیلات و پرورش دام و طیور با اعتبار 12 میلیارد و 367 میلیون ریال مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار گرفت.

فرماندار هیرمند با اشاره به اینکه این تعداد پروژه برای 64 نفر اشتغال ایجاد کرده است، اضافه کرد: 53 نفر به صورت مستقیم از مزایای این طرح‎ها برخوردار شدند.

وی گفت: با توجه به نیاز سیستان و بلوچستان و کشور به محصولات کشاورزی طرح‎های این بخش باید به صورت ویژه مورد حمایت قرار گیرد.

این مسئول با بیان اینکه توسعه بخش کشاورزی در هیرمند علاوه بر ایجاد توسعه پایدار، نیاز استان و کشور را در زمینه محصولات باغی و زراعی تامین می‌کند، ادامه داد: 41 پروژه در زمینه کشاورزی، دامپروری و شیلات داریم که طی نخستین و دومین روز از هفته دولت به بهره‎برداری رسیده است.

دهمرده اضافه کرد: از مهم‌ترین پروژه‌هایی که امروز افتتاح شد، پرورش مرغ گوشتی 20 هزار قطعه‌ای هیرمند با 220 میلیون تومان اعتبار است که 80 میلیون آن از بخش تسهیلات طرح توسعه کشاورزی بوده و مابقی سرمایه بخش خصوصی است.

وی افزود: این طرح یکی از بزرگترین و مجهزترین طرح‎هایی بوده که در حوزه سیستان به بهره‎برداری رسیده است.

فرماندار هیرمند تصریح کرد: پرورش مرغ بومی جزو مشاغل خرد و کم هزینه بوده که نزدیک به 14 میلیون تومان اعتبار آن است.

فرماندار هیرمند خاطرنشان کرد: اعتبار طرح پرورش گاو 15 راسی 125 میلیون تومان بوده که از این رقم 25 میلیون تومان توسط بخش خصوصی و 100 میلیون تومان از محل تسهیلات بخش کشاورزی برای این پروژه هزینه شده است./س

برچسب ها: هفته ، دولت ، پروژهای ، هیرمند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.