ورزش پهلوانی و زورخانه ای فضایی است بر پایه جوانمردی و منش پهلوانی که می تواند روح و فکر جوانان را با الگوپذیری از مولای متقیان حضرت علی (ع) بپروراند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ،مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان در آئین گرامیداشت روز بسیج ورزشکاران و فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای گفت: ورزش پهلوانی و زورخانه ای نشات گرفته از مباحث اخلاقی و جوانمردی است که در آن از اولین پهلوان عالم حضرت علی(ع) الگو گرفته شده است.

رحمانی با اشاره به اینکه ورزشکاران باید امام علی (ع) و شخصیت های دینی را الگوی کار خود قرار دهند افزود: شهیدان  و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس نمونه ای عینی از افرادی هستند که با الگو قرار دادن ائمه اطهار (ع) جان فشانی کردند .

 وی با بیان اینکه 17 شوال مصادف با نبرد جوانمرد عالم حضرت علی (ع) با عمر بن عبدود است  تصریح کرد: به دلیل جوانمردی که امیرالمومنین(ع) در این جنگ از خود نشان داد این روز به نام بسیج ورزشکاران و فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای نامگذاری شده است و به عینه این مطلب را به ورزشکاران انتقال می دهد که باید از این ایشان الگو پذیری نمایند و در مسیر زندگی و میدان رقابت جوانمردانه عمل کنند.

 این مقام مسئول یادآور شد: ورزش پهلوانی و زورخانه ای ظرفیت بسیار بالایی دارد که شاکله این ورزش اخلاق و جوانمردی است که بر پایه آن روح و فکر افراد پرورش می یابد.

رحمانی با اشاره به اینکه  محیط ورزش محیط امنی برای جوانان  است خاطر نشان کرد: در محیط ورزشی بخصوص ورزش باستانی جوانان می توانند به آرامش و قوت قلب ، روح و جسم دست یابند که بدون شک با وجود چنین جوانان ورزشکاری موجبات غرور ملی و افتخارآفرینی مهیا می شود./س


برچسب ها: ورزش ، پهلوانان ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.