پليس روسيه ده معترض را در راه پيمايي ميدان سرخ مسکو بازداشت کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ اين راه پيمايي در بزرگداشت سالگرد تظاهرات سال 1968 عليه تهاجم شوروي سابق به چکسلواکي سابق صورت گرفت.
هشت فعال سياسي در بيست و پنجم اوت 1968 با برپايي تظاهرات در ميدان سرخ مسکو به هجوم تانکهاي شوروي سابق به چکسلواکي سابق اعتراض کردند. اين تهاجم به منظور در هم شکستن شورش اصلاح طلبانه موسوم به "بهار پراگ" صورت گرفت.

بيشتر معترضان مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و پس از محاکمه به زندان و تبعيد محکوم شدند. بقيه نيز افرادي داراي اختلال رواني تشخيص داده شدند.در يک حرکت اعتراضي ديگر نيز 12 فعال از جمله يکي از افرادي که 45 سال پيش در تظاهرات اصلي شرکت کرده بود با تجمع در اين ميدان، آزاديهاي بيشتري را خواستار شدند.اين فعالان پارچه نوشته اي حمل مي کردند که بر روي آن نوشته شده بود:"براي آزادي ما و شما." اين شعار در اعتراضات 1968 نيز استفاده شده بود. 

پليس مسکو بيشتر اين فعالان را بازداشت کرد. پليس بازداشت ده نفر از اين افراد به علت شرکت در اين راه پيمايي را تاييد کرد.اين فعالان به سرکوب بي سابقه آزاديها از زمان بازگشت ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه به قدرت براي سومين دوره، معترضند.
برچسب ها: بازداشت ، زندانی ، معترض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار