حزب سوسیالیست ترقی خواه لبنان با فرقه ای کردن نهادهای امنیتی و نظامی این کشور مخالفت کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الجدید؛  "شریف فیاض" دبیر سابق این حزب پیام "ولید جنبلاط" را قرائت کرد. "جنبلاط "در این پیام که برای گرامیداشت کشته شدگان این حزب صادر شد از تلاش ها برای مذهبی و فرقه ای کردن دستگاه های امنیتی و ارتش لبنان مخالفت کرد و خواستار تشکیل دولت مصلحت ملی در لبنان با مشارکت همه گروه های سیاسی این کشور شد و از آنچه انقلاب سوریه توصیف شد اعلام حمایت کرد.

"جنبلاط" در این پیام تاکید کرد: هر چند با حضور سلاح مقاومت در حمایت از نظام سوریه مخالفت می کنیم ولی این مسئله مانع از آن نمی شود که از شهدای مقاومت در جنوب لبنان و نیروهای ارتش و غیرنظامیان بیگناه که در تجاوز اسرائیل در ژوئیه سال 2006 کشته شدند یاد و تقدیر نکنیم.

وی افزود: تلاش ها برای مذهبی و فرقه ای کردن سازمان های امنیتی و نظامی و تبدیل کردن آن به ابزاری برای حمایت از یک طایفه یا طایفه دیگر به مثابه ضربه سنگین به نیروهای امنیتی و نظامی لبنان است که همچنان از این کشور دفاع می کنند و مانع از آن می شوند این کشور به درگیری های منطقه ای کشیده شود. پایبندی به ثبات و صلح لبنان از هر منفعتی بالاتر است. ما خواهان تشکیل دولت وحدت ملی با حضور همه گروه ها هستیم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار