شماري از افراد مسلح تروريست از مليتهاي مختلف در عمليات نيروهاي ارتش سوريه در حومه شمالي لاذقيه کشته شدند و چندين منطقه از تروريستها نيز بازپس گرفته شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سوريه ، نيروهاي ارتش ثبات و امنيت را به روستاهاي ابو مکه و تپه هاي اطراف آن و روستاهاي بيت شکوحي و عرامو بازگرداندند.
يکي از نيروهاي ارتش سوريه گفت : ما اکنون در روستاي بيت شکوحي هستيم . قبلا تروريستها در اين روستا بودند آنها اقدامات هولناکي  انجام داده اند . اين روستا به صورت نهايي از وجود اين قاتلان و جنايتکاران پاکسازي شده است. همه اين مناطق از وجود اين تروريستهاي جنايتکار و قاتل پاکسازي خواهد شد.
 خبرنگار شبکه سوريه در گزارشي گفت : ارتش سوريه ثبات و امنيت را در روستاهاي ستربه ، بلاطه ، بيت شکوحي ، قليعه ،کلفا ، کروم عرامو ، عرامو ، اوبين ، ابو مکه ، غنوطه ، بارودا و برما برقرار کرده است.
يکي از ساکنان روستاي قليعه گفت : اعضاي يک گروه تروريستي صبح يکي از روزها وارد اين روستا شدند و به ربودن زنان و کودکان و کشتن بيگناهان و نابودي خانه ها اقدام کردند. ما به نيروهاي ارتش سوريه کمک کرديم تا روستاها و مناطق بازپس گرفته شود.
خبرنگار با اشاره به يک دستگاه کاميونت گفت:  اين خودرو براي افراد تروريست بوده و سلاح حمل مي کرده است و پلاک خارجي دارد اما نيروهاي ارتش سوريه افراد داخل اين خودرو را کشته اند .
تروريستها در همه جاده هاي منتهي به اين روستاها بمب و مين کار گذاشته بودند تا جلوي پيشروي ارتش سوريه را بگيرند اما نيروهاي ارتش با قدرت پاسخ دادند و آنها را کشتند يا زخمي کردند که شماري از آنان غير سوري بودند.
يکي از نيروهاي ارتش سوريه گفت : در مخفيگاههاي تروريستها اسناد و شواهدي پيدا شد که بيانگر آن بود آنان مزدور هستند. در اين برگه هايي که در دست من است اسامي گردانهاي موجود در منطقه ساحلي است که گروهکهاي موسوم به دولت مهاجرين و دولت اسلامي عراق و شام ، آزادگان شام ، گردانهاي ياري مظلوم ، صقور العن ، گردانهاي شهيد ازهر ، گردان ابو معاويه از جمله آنهاست. اين دست خط تروريستهاست.
نشانه هاي مداخله خارجي در حوادث حومه لاذقيه کاملا مشخص است و نوشته هاي آنها در ديوارها و کارتنهاي غذا مانند  خرماي توليد عربستان سعودي  ديده مي شود.
همچنين يک درمانگاه سيار نيز شناسايي شد که تروريستها از آن براي درمان زخمي هاي خود استفاده مي کردند .
همچنين يک سيم کارت ترکيه اي پيدا شد که گروههاي تروريستي براي تماس با جنايتکاران استفاده مي کردند .
نيروهاي ارتش سوريه پس از نابودي مخفيگاههاي تروريستها ، کنترل خود را بر کوه جبل خميس تثيبت کرده اند و مقادير زيادي از سلاحها و مهمات گروههاي تروريستي مسلح را  منهدم کرده اند . نيروهاي ارتش همچنين يک مخفيگاه موشک را منهدم کردند و شماري از تروريستها را در روستاي حلوه در حومه شمالي  لاذقيه کشتند .
يکي از نيروهاي دفاع ملي گفت : ما به نيروهاي ارتش سوريه کمک و به تروريستها حمله و يک درمانگاه ميداني پيدا کرديم .برخي از تجهيزات اين درمانگاه قاچاق شده است . برخي وسايل در اينجا ساخت قطر ، ترکيه و عربستان و آمريکاست.
برچسب ها: بین الملل ، سوریه ، لاذقیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار