عدم مراجعه حضوري و جلوگيري از اتلاف وقت، ايجاد واحدهاي توليدي صنعتي با تکنولوژي بالا (هاي تک) و رشد اقتصادي از مزاياي اقتصاد الکترونيک است.

صادق کارشناس اقتصادي در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با اقتصاد الکترونيک گفت: اقتصاد الکترونيک با تبديل علم  الکترونيک به علم ديجيتال جاي خود را در بازارهاي اقتصادي پيدا کرد به گونه اي که فضاي جامعه را گرفت و ارتباطات فيزيکي مردم و دولت ها را تحت تاثير قرار داد و در نهايت منجر به ايجاد دولت و اقتصاد الکترونيک شد.

 وي در ادامه به مزاياي اقتصاد الکترونيک اشاره کرد و گفت: مهمترين مزاياي اقتصاد الکترونيکي عدم مراجعه حضوري و جلوگيري از اتلاف وقت است همچنين باعث ايجاد واحدهاي توليدي صنعتي با تکنولوژي بالا (هاي تک) مي شود که تمام اين ها رشد اقتصادي را به همراه دارد همه اين عوامل باعث حرکت کشورهاي جهان به اين سمت و سو شده است.

صادق در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر 10 استان شهرک هاي صنعتي نوين با تکنولوژي بالا را دارند که اين شهرک ها باعث اشتغال زايي افراد تحصيل کرده علل خصوص در رشته هاي فني شده است.

اين کارشناس اقتصادي در رابطه با زيرساخت هاي اقتصاد الکترونيک بيان کرد: زيرساخت هاي اقتصاد الکترونيک در کشور قابل قبول است و در مقايسه با کشورهاي خاورميانه از جايگاه مناسبي برخوردار هستيم.

وي در رابطه با اهداف اقتصاد الکترونيکي تصريح کرد: هدف از توسعه و پيشرفت اقتصاد الکترونيکي، افزايش رقابت پذيري اقتصاد کشور ما در دنيا است که اين توجه و حمايت ويژه دولت را به اين بخش مي‌طلبد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: اقتصاد ، فضا ، جامعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار