پارونيشيا، بي صدا اما بسيار دردناك

التهاب گوشه ناخن ها به همراه عفونت منجر به بروز عارضه اي موسوم به پارونيشيا مي شود.

علي شمس نورايي، پژوهشگر و محقق تروما و طب ورزشي در گفتگو با خبرنگار علمي  باشگاه خبرنگاران افزود: پارونيشيا، عفونت گوشه ناخن است كه با ايجاد شرايط بسيار دردناك براي افراد منحر به تورم و قرمز گوشه ناخن و در اغلب موارد انگشت بزرگ پا مي شود و در اين حالت ناخن در بافت اطراف آن و گوشت فرو رفته و حتي مي تواند زخم نيز ايجاد كند.

وي پوشيدن كفش هاي نوك باريك، تنگ و نامناسب را از مهمترين دلايل بروز پارونيشيا بر شمرده و تأكيد كرد: در اين ميان كوتاه كردن نادرست ناخن ها و يا تعرق بالاي پا و در برخي مواقع ديابت نيز مي توانند در شكل گيري اين التهاب و تورم دردآور مؤثر واقع شوند.

علي شمس نورايي، اظهار داشت: درمان خودسرانه التهاب گوشه ناخن نظير استفاده از ناخن گير و يا سوزن براي تخليه آب تجمع يافته در آن ناحيه نه تنها منجر به بهبودي نمي شود، بلكه پس از مدت كوتاهي باعث تشديد التهاب و عفونت بالاي آن همراه با تب و درد شديدتر مي شود.

وي در خصوص تازه هاي درمان عارضه پارونيشيا به برداشتن گوشه ناخن تا انتهاي ريشه آن قسمت اشاره نموده و در اين خصوص نيز گفت: در بيشتر موارد كشيدن تمام ناخن تنها راه درمان بوده است كه درد فراواني را به همراه مي آورد اما تحقيقات اخير نشان مي دهد كه گرفتن تنها گوشه مبتلاي ناخن تا انتها نه تنها درد كمتري دارد، بلكه اين عارضه را تا هميشه غيرقابل بازگشت مي كند./ع2

برچسب ها: عفونت ، درمان ، انگشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار