فارس با توليد چهار هزار تن عسل مقام برتر و شاخص کشور را دارد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس، محمد جعفر صادقي معاون بهبود توليدات دامي جهادكشاورزي استان فارس گفت: پارسال سه هزار و ۶۰۰تن عسل در فارس توليد شد و امسال با افزايش ۱۱ درصدي اين ميزان به چهار هزار تن مي رسد.
وي بیان کرد: اين ميزان توليد در مقايسه با سال ۹۰ حاكي از ۳۵ درصد افزايش است و تا پايان برنامه پنجم توسعه به چهار هزار و ۳۰۰ تن خواهد رسيد.
به گفته وي ، كازرون با ۶۰ هزار كندو و توليد ۵۴۰ تن، فيروزآباد با ۵۵ هزار كندو و توليد ۵۰۰ تن عسل و جهرم با ۳۵ هزار كندو و توليد ۳۳۰ تن به ترتيب جايگاه هاي اول تا سوم توليد عسل استان فارس را به خود اختصاص داده اند.
صادقي افزود: عسل گون درشهرهاي سپيدان، اقليد، آباده ، عسل كنار در فراشبند، قيروكارزين، فيروزآباد، داراب، لار، لامرد و ممسني و عسل مركبات در جهرم، فيروزآباد و داراب و عسل تركيبي درشيراز ، جهرم ، فيروزآباد و داراب توليد مي شود.
معاون بهبود توليدات دامي جهادكشاورزي فارس ادامه داد: سالانه ۱۰ درصد از عسل توليدي فارس به ارزش۵/۲ ميليون دلار به كشورهاي حوزه خليج فارس و امارات متحده عربي صادر مي شود و بايد براي توسعه صادرات اين محصول تلاش بيشتري صورت گيرد./ب

برچسب ها: برتری ، فارس ، عسل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.