حمل و نقل در بحث صادرات از جايگاه ويژه‌اي برخوردار است به گونه‌اي که مي‌توان حمل و نقل را حلقه اصلي تحقق صادرات دانست.

لاهوتي نائب رئيس اتحاديه توليد کنندگان و صادر کنندگان سالامبور و چرم ايران و نائب رئيس کنفدراسيون صادرات ايران در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، گفت: مقوله‌ي حمل و نقل در بحث صادرات از جايگاه ويژه‌ي برخوردار است به گونه‌اي که مي‌توان حمل و نقل را موقله‌ اصلي ارتباط در صادرات دانست. اخيرا به دليل قطع رابطه کشتي‌راني‌هاي بين‌المللي با ايران مشکلاتي به وجود آمده است زيرا حجم صادرات کاهش پيدا نکرده و فقط خدماتي که به صادرات تعلق مي‌گيرد کاهش پيدا کرده و همين امر سبب خواب کالا در بنادر شده است.

وي در ادامه بيان کرد: با توجه به توافق نامه‌اي که در سال گذشته ما بين کشتي‌راني جمهوري اسلامي و اتحاديه منعقد شده، کشتيراني جمهوري اسلامي موافقت نموده کالاهاي صادر کنندگان سالامبور و  و وتبلو را حمل کند نمايد.

لاهوتي در ادامه اظهار داشت: اين در شرايطي است که امکان فاسد شدن اين اجناس با توجه به مرطوب بودنشان و استقرار بيش از چند روز در آب و هواي گرم بندرعباس و بندر شهيد رجايي وجود دارد.

قابل ذکر است اين اتفاق فقط در زمينه سالامبور و وتبلو نمي‌افتد بکله در حوزه‌ي تمام کالاهايي صادراتي فاسد شدني است.

نائب رئيس اتحاديه توليد کنندگان و صادر کنندگان سالامبور و چرم ايران در ادامه توضيح داد: مشکلات حمل و نقل به طور تقريبي از سال جديد به وجود آمده ولي در 2 ماهه اخير تشديد شده است زيرا تا قبل از آن از طريق بندر جبل علي در کشور امارات به صادرات خود به کشورهاي هدف ادامه مي‌داديم که هم اکنون اين راه نيز بر ما بسته شده و کشور امارات به همکاري خود ادامه نمي‌دهد.

لاهوتي درباره‌ي حمل و نقل زميني تصريح کرد: بازارهاي اروپايي تنها از طريق زميني پوشش داده مي‌شود که مشکلات کمبود بار برگشت سبب افزايش کرايه‌ها به نسبت سال گذشته شده است.

گفتني است: محصولات ما به کشورهايي اعم از ايتاليا، ترکيه در اروپا و چين و هند و پاکستان در آسيا صادر مي‌شود.
انتهاي پيام/
برچسب ها: صادرات ، حمل ، نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار